Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

trskial

Medlem
61 för OSL - ARN är inte så billigt nej, du får väga det mot hur många timmar du får i loungen och den ökade poängintjäningen i Z-klass.

Fel av mig. Totalpris før uppgradering TOS-OSL och OSL-ARN var 61 EURO. Fick mail nu på lunchen att sambon och jag blev uppgraderad till PLUS før TOS-OSL. Loggade in på "Se/ændra bokning" men dær stod det inte SAS plus utan fortfarande SAS go men nær jag skulle reservera sæte så var det SAS plus då hamnade vi i fræmde delen av kabinen Rad 1-5 så jag tog 4A och 4C på en B737-800.

Hoppas bara det står SAS plus på biljetten nær vi checkar in på TOS och inte SAS Go.

Væntar nu på mail før uppgradering till plus av OSL-ARN :D
 

agehall

Medlem
Någon som testat att ansöka om poänguppgradering samtidigt som man har en OT aktiv? Enligt SAS skulle detta inte vara några problem eller påverka eventuell OT-uppgradering, men man vet ju aldrig.

Finns massor med exempel på detta.

Flera som vittnat om att de stött på problem pga dubbla ansökningar inlagda. Så jag skulle vänta till avslag innan jag söker via poäng.

+1. Vill du slippa problem gör du som @Vaniljvodka föreslår.
 

edgeman

Medlem
La in förfrågan om uppgradering via poäng för resa EWR - ARN imorgon, fick nej från EB men det ser ut som det går att göra samma sak via OptionTown? Är det lönt att försöka ens om man fått avslag på EB-uppgradering?
 
Finns massor med exempel på detta.



+1. Vill du slippa problem gör du som @Vaniljvodka föreslår.

Tack. Fick avslag från OT nu, så återstår bara incheckning, lounge eller i värsta fall gate på OSL på lördag eftersom det är försent att ansöka om poänguppgradering på SAS hemsida. Blir hur som helst bra med Plus eftersom SAS flyttade över mig på blockerade 20H istället för 20G och istället gjorde den blockerad. Dock tråkigt med poängen.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Fick igenom OT från Plus till Business på SK983 nu på måndag, hoppas på att det blir flygplansbyte och man får nya kabinen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen