Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

gustafsg

Medlem
Hej!

Har precis köpt biljetter ARN-IAD i mars. Jag köpte biljetten genom Eurobonus poängrabattkampanj som de kör nu (i SAS Go). Direkt efter köp loggade jag in på Optiontown för att försöka mig på en uppgradering. På OT står det "UTo Not Available" - beror det på att det är för nära köp eller för att jag köpt en biljett under en kampanj som gällde just "Go"-biljetter? Och kan jag då heller inte försöka mig på en poänguppgradering?

Är du EBD så håll tummarna för en courtesy upgrade istället. ;)
 

Maja

Medlem
GOT-CPH för €38 enkel väg - är det värt att ta? Om jag gjorde en enkel beräkning så var det ett "billigare" sätt att få poäng än vid inbyte via Coop Medmera Mer t.ex.

Vad säger ni experter?
 

Canadien

Medlem
Har du inte lounge via kort redan så är det ju OK. Är du EBD är det tveksamt, då ingår ju redan dryck. Behöver du de extra poängen?
 

Maja

Medlem
Är statuslös hos SAS! Har dock Gold via TK så loungen kommer jag ju åt ändå. Är egentligen på jakt efter 3 bonusbiljetter (2 vux, 1 barn) Got-SFO/LAX i juli men inser att det troligen blir svårt dels pga platstillgången och sedan lär det saknas poäng så det lär bli poäng+pengar ändå. Tidigare när jag har sökt har jag ändå upplevt att det varit billigare att köpa biljetterna med bara pengar i stället för att kombinera. Slutar väl med att vi får använda poängen till points upgrade i stället...

Knepigt detta...
 

bnr

Medlem
Hur var det nu med biljetter som man har begärt uppgradering för, men som senare avbokats? Refundas det automatiskt eller måste man äska om det?
Det löser sig automatiskt, det är i alla fall min erfarenhet, har varit i den situationen ett par gånger hittills.
Man kan höra av sig manuellt också (på samma sätt som man alltid kan göra om man avbokat själv) men det fyller ingen funktion eftersom man ändå får mail om "sorry, vi kan inte uppgradera dig" när det väl är dags.
 

Rotorman

Medlem
Hello fellow Businessclass lovers! Och God Jul!

Har letat lite i trådarna men inte hittat svar, ni får gärna peka mig rätt om detta är en fråga som finns tidigare någonstans:

Skall till EWR via CPH i februari och skall försöka uppgradera. Har kollat på Optiontown där det kostar Euro 462 Per leg Per person (vi är två). Eurobonus poäng har jag massor så det är också möjlig väg, men där är det tidigast 13 JAN 2016 som är möjligt att lägga in en request.

Frågan är: kan man "bidda" på båda lösningarna eller skall man hålla sig till en? Eller är det smart att bidda på både Optiontown samt Eurobonus lösningen samtidigt? Kan man tacka nej till en ifall man får träff på båda?

Jag är väldigt keen på att få till en uppgradering.

Tacksam för svar och tips!

MVH

Johan
 

Agö

Medlem
Frågan är: kan man "bidda" på båda lösningarna eller skall man hålla sig till en?
Ja, kan kan man.
Eller är det smart att bidda på både Optiontown samt Eurobonus lösningen samtidigt?
Nej, det finns många rapporter om att det strular till det. Håll dig till en och använd i värsta fall poängen för uppgradering vid gate.
Kan man tacka nej till en ifall man får träff på båda?
Du kommer inte att få träff på båda. Det är inte heller möjligt att tacka nej - du accepterar villkoren när du trycker på knappen så att säga.
 

Canadien

Medlem
Strategin bör vara

1) Ansök om Optiontown
2) Om OT ej går igenom, lägg in ansökan om points upgrade (om det är mer än 24h till avgång)
3) Om points avslagits, åk tidigt till flygplatsen och ansök om uppgradering för poäng (eller cash, då det finns ibland) vid servicedisken.
4) Om ovan ej lyckas, - boka den klass du vill resa i nästa gång :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen