Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Agö

Medlem
Jo, fast visst är det senast 55 timmar innan avgång för verifierad poänguppgradering, inte 24h. Det innebär att när OT meddelat sin "dom" så har redan poänguppgraderingsfönstret stängt. Det har jag själv åkt på ett antal gånger, så 24 timmar innan stämmer ej.
Precis så. Det tjänar med andra ord mkt lite till att "vänta" ut ett ev nekande besked från OT. Välj det du vill välja är mitt råd. I andra hand, uppgradera med poäng på flygplatsen.
 

fopes

Medlem
Ja, kan kan man.

Nej, det finns många rapporter om att det strular till det. Håll dig till en och använd i värsta fall poängen för uppgradering vid gate.

Var kan jag läsa rapporter om att det strular och vad är det värsta som kan hända om man signar upp för båda? Jag har en resa bokad som jag är väldigt angelägen om att uppgradera och jag bryr mig inte om det blir via optiontown eller poäng. Borde inte det bästa vara att signa upp på båda?
 

mha321

Medlem
Var kan jag läsa rapporter om att det strular och vad är det värsta som kan hända om man signar upp för båda? Jag har en resa bokad som jag är väldigt angelägen om att uppgradera och jag bryr mig inte om det blir via optiontown eller poäng. Borde inte det bästa vara att signa upp på båda?
Risken att du får uppgraderingen och blir debiterad både poäng och pengar. Det kan vara mycket strul och krångel för att försöka få tillbaks den ena, då du faktiskt blev uppgraderad och alla system därför bara säger att uppgraderingen skedde men de kan inte se vilken väg.
 

Agö

Medlem
Var kan jag läsa rapporter om att det strular och vad är det värsta som kan hända om man signar upp för båda? Jag har en resa bokad som jag är väldigt angelägen om att uppgradera och jag bryr mig inte om det blir via optiontown eller poäng. Borde inte det bästa vara att signa upp på båda?

Risken att du får uppgraderingen och blir debiterad både poäng och pengar. Det kan vara mycket strul och krångel för att försöka få tillbaks den ena, då du faktiskt blev uppgraderad och alla system därför bara säger att uppgraderingen skedde men de kan inte se vilken väg.

Precis så som @mha321 skriver. Uppgradering är därtill förstås aldrig hundraprocentig. Använd inte båda dessa, lita på expertisen här.
 

Joamos

Ny medlem
Biljetter köpta med poäng går ej att uppgradera med Optiontown.

OK - tack! Men går det att poänguppgradera i förhand (en månad före)? Eller iaf hoppas på poänguppgradering vid incheckning? (Och ja, jag har försökt söka svaret i tråden, men ja.. mängden inlägg gör det svårsökt. :) )

(Jag börjar ångra det här bonusköpet... :) )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen