Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan nog leva med att behöva skicka in lite bevis förutsatt att chanserna ökar att bli uppgraderad. Någon som vet om det är så eller om OT och poäng tilldelas platser med samma kriterier (d.v.s. irrelevant om man ansöker via OT eller poäng)?

Kort svar är nej.

Det något längre svaret är att vi inte vet med säkerhet hur OT fungerar och därmed så är det svårt att veta vad som påverkar och i vilken ordning saker sker. Det du bör ta dig en funderare på, är dock att det är ganska många här som vittnat om problem som dyker upp och att ingen egentligen rekommenderar dig att försöka med det du vill ge dig på. Ingen säger att det inte kan gå vägen, men räkna kallt med ett "vad var det vi sa" när du återkommer efter att inte ha fått tillbaka pengarna för en OT efter 6 månader för att du blev uppgraderad med poäng.

En annan aspekt är ju att poäng- eller cashuppgradering på flygplatsen nästan alltid varit möjlig då jag testat. Min erfarenhet är helt enkelt att business sällan är helt fullt så länge man är på plats i god tid och frågar. Så jag hoppas alltid på OT och funkar inte det så kan jag nästan alltid lita på att det löser sig på flygplatsen. Gör det inte det så finns det andra flighter att bli uppgraderad på.

Någon som fått igenom uppgradering från PVG till Plus eller C?
Beläggningen i C var inte alls hög och i plus så var det Max 4 stolar som var upptagna..

Nåja det är OT i ett nötskal så ska inte klaga :)

Arlanda-Chicago på onsdag, från Go (T) till Plus (P) via Optiontown (EUR 207). Nya biljetter dök upp från SAS ganska exakt 3 dygn före avgång, hittills tyst från Optiontown. Återstår att se om Courtesy Upgrade eller möjligen poäng vid gaten kan ta mig vidare framåt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen