Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

fcx

Medlem
OK - tack! Men går det att poänguppgradera i förhand (en månad före)? Eller iaf hoppas på poänguppgradering vid incheckning? (Och ja, jag har försökt söka svaret i tråden, men ja.. mängden inlägg gör det svårsökt. :) )

(Jag börjar ångra det här bonusköpet... :) )

Biljetter köpta med poäng ska inte gå att uppgradera på något sätt. (Kanske att cash upgrade vid gate funkar).

Enda möjligheten är att avboka biljetten och boka en ny i en högre klass.
 
OK - tack! Men går det att poänguppgradera i förhand (en månad före)? Eller iaf hoppas på poänguppgradering vid incheckning? (Och ja, jag har försökt söka svaret i tråden, men ja.. mängden inlägg gör det svårsökt. :) )

(Jag börjar ångra det här bonusköpet... :) )
Varför bokar du ekonomibiljetter om du vill flyga business class? Det är ju billigare att boka i högre klass från början än att poänguppgradera (Om det inte är sas plus du syftar på, då det av någon anledning inte går att boka)

Sen att det är svårare att hitta platser är en annan femma, men det får vi alla leva med.
 

fopes

Medlem
Precis så som @mha321 skriver. Uppgradering är därtill förstås aldrig hundraprocentig. Använd inte båda dessa, lita på expertisen här.

Jag litar gärna på expertisen men om det bara handlar om att det kan bli krångel att få tillbaka poäng eller pengar så tycker jag inte att det låter så farligt. Det kanske kräver några samtal/mail men jag har extremt svårt att se att jag inte ska få tillbaka poäng eller pengar. Isf får ju SAS skriva att option town och poänguppgradering inte går att kombinera, och det står det inte ett ord om.

Frågan är alltså om inte chanserna ändå ökar att bli uppgraderad om jag ansöker om båda?
 

agehall

Medlem
Frågan är alltså om inte chanserna ändå ökar att bli uppgraderad om jag ansöker om båda?

svårt att säga - det vi dock är ganska överens om är att det inte är värt besväret. Boka hellre den kabin du vill resa i från början om du vill öka din chans att resa i den...
 

NotRyan

Medlem
Jag litar gärna på expertisen men om det bara handlar om att det kan bli krångel att få tillbaka poäng eller pengar så tycker jag inte att det låter så farligt. Det kanske kräver några samtal/mail men jag har extremt svårt att se att jag inte ska få tillbaka poäng eller pengar. Isf får ju SAS skriva att option town och poänguppgradering inte går att kombinera, och det står det inte ett ord om.

Frågan är alltså om inte chanserna ändå ökar att bli uppgraderad om jag ansöker om båda?
Tja, det är ju naturligtvis upp till dig att värdera nu när du har informationen. Du kanske känner att det inte var så farligt om det skulle skita sig och du måste skicka in bevis på vem som uppgraderat dig (likväl som jag inte tyckte det var så farligt att söka Ryskt 1-årsvisum trots att dom ex.vis började kräva dokument som inte ens stod med i listan vad som behövdes ). I så fall är vi väldigt intresserade att ta del av din berättelse ☺
 

Canadien

Medlem
OptionTown kan vara lite jobbiga att ha att göra med om det strular. De sitter i Indien vad jag förstår, dock bra på engelska, jag har ett pågående ärende just nu när jag betalt 43 eur extra för att de ska flytta min OT-ansökan till den senare flighten jag bokat om till (ORD-ARN). De säger att de inte fått några pengar, min Paypal säger att de fått pengarna...
 

fopes

Medlem
Tja, det är ju naturligtvis upp till dig att värdera nu när du har informationen. Du kanske känner att det inte var så farligt om det skulle skita sig och du måste skicka in bevis på vem som uppgraderat dig (likväl som jag inte tyckte det var så farligt att söka Ryskt 1-årsvisum trots att dom ex.vis började kräva dokument som inte ens stod med i listan vad som behövdes ). I så fall är vi väldigt intresserade att ta del av din berättelse ☺

Jag kan nog leva med att behöva skicka in lite bevis förutsatt att chanserna ökar att bli uppgraderad. Någon som vet om det är så eller om OT och poäng tilldelas platser med samma kriterier (d.v.s. irrelevant om man ansöker via OT eller poäng)?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen