Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

trskial

Medlem
Det segmentet är ofta ganska välfyllt i Plus, men håll tummarna! Är det i ferieperiod så är nog chanserna goda.

Blev uppgraderad till Plus för båda sträckorna på Söndag. Fick mail igår eftermiddag att min förfrågan för uppgradering till Plus på OSL-ARN gick igenom.

Tromsö-Oslo
Oslo-Stockholm

:D
 

Vaniljvodka

Medlem
Nekad uppgradering från Plus till business på IAD-CPH nu på måndag. Ratio: 10/11.

Verkar finnas gott om platser kvar i C när jag kollar Expert Flyer så jag får försöka med cash upgrade på flygplatsen. Nån som har gjort det på IAD och har koll på pris?
 
Tack. Fick avslag från OT nu, så återstår bara incheckning, lounge eller i värsta fall gate på OSL på lördag eftersom det är försent att ansöka om poänguppgradering på SAS hemsida. Blir hur som helst bra med Plus eftersom SAS flyttade över mig på blockerade 20H istället för 20G och istället gjorde den blockerad. Dock tråkigt med poängen.

Mail från OT om att jag blivit uppgraderad på SK908 EWR-OSL. Seatad på 2H, och det blir första gången där framme i nya kabinen, om jag nu inte lyckas med uppgradering imorgon på OSL. Har kommit tillbaka 4 platser i C nu på SK907...
 

Joamos

Ny medlem
Hej!

Har precis köpt biljetter ARN-IAD i mars. Jag köpte biljetten genom Eurobonus poängrabattkampanj som de kör nu (i SAS Go). Direkt efter köp loggade jag in på Optiontown för att försöka mig på en uppgradering. På OT står det "UTo Not Available" - beror det på att det är för nära köp eller för att jag köpt en biljett under en kampanj som gällde just "Go"-biljetter? Och kan jag då heller inte försöka mig på en poänguppgradering?
 

riche

Medlem
Hej!

Har precis köpt biljetter ARN-IAD i mars. Jag köpte biljetten genom Eurobonus poängrabattkampanj som de kör nu (i SAS Go). Direkt efter köp loggade jag in på Optiontown för att försöka mig på en uppgradering. På OT står det "UTo Not Available" - beror det på att det är för nära köp eller för att jag köpt en biljett under en kampanj som gällde just "Go"-biljetter? Och kan jag då heller inte försöka mig på en poänguppgradering?

Biljetter köpta med poäng går ej att uppgradera med Optiontown.
 

Meazza

Medlem
Hur var det nu med biljetter som man har begärt uppgradering för, men som senare avbokats? Refundas det automatiskt eller måste man äska om det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen