Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Vaniljvodka

Medlem
Fick precis mail (från OT) om godkänd uppgradering från Plus till business på CPH-IAD på lördag. Tror aldrig jag fått den så här långt innan avresa.

Har nu en ratio på 9/10. Endast på long haul.
Fick betala ca 2000 SEK.

Flyger solo (min första MR för att behålla EBG) och har valt plats 4H som jag förstår ska ha stolen placerad närmare fönstret?
 

Flood

Medlem
Fick precis mail (från OT) om godkänd uppgradering från Plus till business på CPH-IAD på lördag. Tror aldrig jag fått den så här långt innan avresa.

Har nu en ratio på 9/10. Endast på long haul.
Fick betala ca 2000 SEK.

Flyger solo (min första MR för att behålla EBG) och har valt plats 4H som jag förstår ska ha stolen placerad närmare fönstret?

Korrekt, stolen närmast fönstret. Till höger i färdriktningen.
 

ahh

Medlem
Jag ska flyga på Søndag och har boka hela min resa i SAS GO. Om jag uppgraderar till mig till SAS PLUS før hela resan, får jag mer poæng då æn om jag rest i SAS GO?

Fråga nr 2. Jag vill åt SAS loungen på OSL, vilken del av resan ska jag uppgradera till SAS PLUS før att komma in i loungen? Ær det OSL-ARN jag ska ha PLUS biljett før att komma in i loungen?

TOS-OSL
OSL-ARN
ARN-SDL

Det är nog som angivits tidigare OSL-ARN man ska ha uppgraderad till plus för lounge på OSL.

Flög dock EWR - OSL i plus och OSL - ARN i go förra julen och fick tillgång till lounge vid ankomst till OSL. Kanske var det en snäll loungevärdinna som var lösningen då, kanske är det andra regler vid internationella flygningar?
 
Hittade en Now Or Never-deal för några månader sedan. 5999 NOK för SAS Plus Saver Oslo - New York T/R 19/12 till 21-12 och köpte därefter en billig OT för 244 EUR dit och 250 EUR hem. Totalt cirka 10 000 NOK T/R om uppgradering till SAS Business gå igenom. För att vara mitt under jul, får det ju anses som en mycket bra deal.
Dessvärre ser nu både SK907 och SK908 ut av bli helt fulla, och har fortfarande inte fått något mail av OT, så jag har inte så stora förhoppningar på uppgradering, men ändå.
 

Vaniljvodka

Medlem
Hittade en Now Or Never-deal för några månader sedan. 5999 NOK för SAS Plus Saver Oslo - New York T/R 19/12 till 21-12 och köpte därefter en billig OT för 244 EUR dit och 250 EUR hem. Totalt cirka 10 000 NOK T/R om uppgradering till SAS Business gå igenom. För att vara mitt under jul, får det ju anses som en mycket bra deal.
Dessvärre ser nu både SK907 och SK908 ut av bli helt fulla, och har fortfarande inte fått något mail av OT, så jag har inte så stora förhoppningar på uppgradering, men ändå.

Jag körde på samma Now or Never-kampanj men till Washington. OT gick igenom på ditresan i förrgår (reser samma datum som du) och nu väntar jag på svar för hemresan. 10k för en t/r i C skulle i så fall bli min bästa deal hittills. Och som du säger: precis innan jul gör det ju extra bra.
 
Någon som testat att ansöka om poänguppgradering samtidigt som man har en OT aktiv? Enligt SAS skulle detta inte vara några problem eller påverka eventuell OT-uppgradering, men man vet ju aldrig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen