Uppgradering med Optiontown

Det är en ovanlig situation. Det går ju inte att köpa en biljett hos SAS som är Go ARN-CPH och sedan Plus/Business vidare på samma bokning. De som arbetar i loungerna har ganska stor frihet att släppa in. Skulle inte heller tro att det är något problem.
 
Vilken trevlig morgon det blev. Fick under natten besked från ExpertFlyer om att våra säten 31 G/H i GO på onsdagens SK903 nu var lediga. Lite nervöst öppnar jag SAS-appen för att kolla om det står Plus eller Business.

Det står Business. Så nu ska, förhoppningsvis jag med, få testa det omtalade Stockholmscrewet till New York.



C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0
 
Har läst ett tiotal sidor bakåt. Inte hittat svaret på frågan även om jag kan gissa mig till det men. Det finns inget prognostiskt värde i billiga priser? Halvfulla plan? etc utan det verkar handla om faktorer man kanske inte ser?



Verkar nämligen som att vissa haft riktiga guldlägen men inte fått och vice versa.
 
robfro skrev:Har läst ett tiotal sidor bakåt. Inte hittat svaret på frågan även om jag kan gissa mig till det men. Det finns inget prognostiskt värde i billiga priser? Halvfulla plan? etc utan det verkar handla om faktorer man kanske inte ser?Verkar nämligen som att vissa haft riktiga guldlägen men inte fått och vice versa.Klicka för att utvidga...
Det vi sett på sistone med SAS kampanjer och jättebilliga fares, är skyhöga avgifter för potentiell OT-uppgradering. Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror detta är första gången vi sett en koppling mellan biljettpris och uppgraderingskostnad.
 
iRobert skrev:Det vi sett på sistone med SAS kampanjer och jättebilliga fares, är skyhöga avgifter för potentiell OT-uppgradering. Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror detta är första gången vi sett en koppling mellan biljettpris och uppgraderingskostnad.Klicka för att utvidga...
Vad brukar OT kosta? Jag bokade Arlanda-Washington i höst för 2999:- och OT-uppgradering till plus kostar 172 euro enkel väg.
 
jonten skrev:Vad brukar OT kosta? Jag bokade Arlanda-Washington i höst för 2999:- och OT-uppgradering till plus kostar 172 euro enkel väg.Klicka för att utvidga...
Hej!

Om du tittar tidigare i den här tråden så finns många prisexempel. Det pris du fått ligger inom det "normala" spannet. Vissa har betalat mer andra mindre
 
Det här är en av de bästa idéerna någonsin. Varför köra tomma business-säten när man kan få in åtminstone 5000 kr/väg från komfortresenärer som vill sova longhaul.



mvh

Ulf
 
Någon som har koll på vilken marginal SAS har på OT jämte 'riktiga' biljetter? Har en känsla av att det inte är så dålig magge ändå.



mvh

Ulf
 
Om du läser lite här, inser du snabbt att ingen (iaf ingen som får säga något) har koll på hur OT funkar och hur SAS avtal med dem ser ut.
 
Funderar pa att anvanda OptionTown for att uppgradera till Business class eller Plus (om Business uppgraderingen ej blir av) da jag och min tjej flyger fran SFO till CPH i Oktober med SAS.



Jag ser pa OptionTown's sida att man kan valja bade Plus och Bunsiness som alternativ samtidigt med Business som forsta alternativet och Plus som 2:a, dock sa undrar jag hur vi gor da vi bokade vara biljetter samtidigt men ej under samma bokningsnummer (detta da vi anvande vara SAS Eurobonus poang plus cash for att boka biljetterna).



Vi vill ju inte att en av oss blir uppgraderade och inte den andra och lika sa vill vi ju bli uppgraderade till samma klass.



Nagon som vet?



Michael
 
Det ska gå att kontakta OT och be dem lägga in en notering. Är rätt säker på att detta diskuterats tidigare i tråden.
 
Bridgeman skrev:Har just fått mail från SAS SK903. Onsdag 2/7 SAS GO -> Business. Detta är 5/5 OT. Tackar för det..Klicka för att utvidga...



Vad fick du betala? Ska flyga samma några dagar innan jul, nu ligger det på 173 Euro till Plus och 433 till Business. Känner att jag vill avvakta en ev. prissänkning...
 
Back
Top