Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick också väldigt bra pris för OT CPH-NRT i somras men då var det också första gången det ej blev någon uppgradering. NRT-CPH går ej att uppgradera via OT som tidigare nämnts.

Jag har ett par USA-resor med SAS inbokade och ser en möjlig trend att priserna för OT börjar krypa uppåt. För M->C ARN-ORD en lördag i oktober med ganska välsåld ekonomiklass vill OT ha 428€. ARN-EWR resp ORD-ARN nästa vår med gott om platser kostar 390€ varje väg. Priserna justeras emellanåt men jag tycker mig ana en liten prisjustering uppåt. Fler som har gjort samma observation - eller har jag bara råkat boka fel avgångar?

(Och jag finner visst nöje i att försöka lära mig mer om räkneverket bakom kulisserna - även om @agehall kanske inte riktigt ser tjusningen :p )

Och jag finner visst nöje i att försöka lära mig mer om räkneverket bakom kulisserna - även om @agehall kanske inte riktigt ser tjusningen

Jag har hållit koll på FT-tråden om OT sedan 2007 och har fortfarande inte kommit fram till något mönster som stämmer.

En av anledningarna kan vara att det ryktas om att OT-uppgrades sköts manuellt i CPH i slutändan och om de har en stressig dag, så blir det inga. Det skulle kunna vara en förklaring, för då är allt slumpmässigt.

Jag flyger CPH-SFO imorgon, och enligt Expertflyer så finns det en drös med platser i både Go, Plus och Business. Frågan är hur länge de ska dra ut på "lidandet"? Om det ligger något i ryktet som agehall nämner så får man väl hoppas på att de har en soft dag, men det vore också underligt om de aktivt väljer bort en liten men säkert välkommen extraintäkt.

Det finns ju ett värde i att inte släppa biljetter för billigt heller, så att se det som en ren extraintäkt är nog inte helt rätt.

De gånger jag har utnyttjat OT så har det kommit UG 3 dagar före, har du kollat på din bokning på SAS hemsida? Vid ett tillfälle så fick jag inget mail, utan hittade av en slump det på SAS hemsida. Det är väl dax att checka in på din flygning? Vänta med det om Du inte har fått UG

Det finns ju ett värde i att inte släppa biljetter för billigt heller, så att se det som en ren extraintäkt är nog inte helt rätt.

Varför har man då en produkt som gör just det? Om de tycker att det är för billigt så får de ju höja priset.
Om produkten är avsedd att användas då det går så måste det ju ses som en ren extraintäkt.

De gånger jag har utnyttjat OT så har det kommit UG 3 dagar före, har du kollat på din bokning på SAS hemsida? Vid ett tillfälle så fick jag inget mail, utan hittade av en slump det på SAS hemsida. Det är väl dax att checka in på din flygning? Vänta med det om Du inte har fått UG

Jag har fått beskedet vid disken en gång, så jag vet att det kan dröja. :)

Jag fick idag igenom upgrade från Low Ec till Business för Torsdagens CPH-SFO flight. Niiiice. Inget mail från varken OT eller SAS ännu, men kikade på min bokning via SAS hemsida och har dessutom pratat med dom på telefon och fått det bekräftat. Gött. :)

Om man redan har fått nej via mail, finns det en chans att det ändå går igenom? Flyger i eftermiddag och ser att det finns 4 platser kvar i C...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen