Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför har man då en produkt som gör just det? Om de tycker att det är för billigt så får de ju höja priset.
Om produkten är avsedd att användas då det går så måste det ju ses som en ren extraintäkt.

För att man här kan styra tillgången. Det finns ingen som kan säga om det kommer att finnas 10 eller 0 platser för OT på en viss flight. Därmed styr SAS helt.

Om man redan har fått nej via mail, finns det en chans att det ändå går igenom? Flyger i eftermiddag och ser att det finns 4 platser kvar i C...

Nej.

Nu är jag lite slö men visst får man poäng för Business om man får igenom en uppgradering?

En annan sak: Inga pengar har dragits från min bank ännu? Ska det inte göra det?

Jag fick idag igenom upgrade från Low Ec till Business för Torsdagens CPH-SFO flight. Niiiice. Inget mail från varken OT eller SAS ännu, men kikade på min bokning via SAS hemsida och har dessutom pratat med dom på telefon och fått det bekräftat. Gött. :)

Fått bekräftelse även från OT nu. Lite undrande över följande mening som fanns att hitta i mailet:

"Please carry a print out of this email along with you at the Copenhagen airport."

Varför då? Borde det inte räcka med boarding passet?

Har precis pratat med Ulf Larsson på kundtänst som faktiskt fick mig att få spel (tar ganska mycket för att det ska ske). Case: La in en förfrågan om uppgradering från Econ till Econ Extra på Optiontown för en flight som gick 10 juli. 7 juli gick uppgraderingen igenom på Optiontown. Jag hade även lagt in en mileage request för uppgradering från Econ till Business för att gardera mig. 9 juli går uppgraderingen igenom på SAS till Business för uppgradering och de drar då 40.000 poäng. Om jag redan är uppgraderad till Econ Extra så kan de inte dra 40.000 poäng utan 25.000 i det fallet. ironin i fallet var att personen jag uppgraderade var en no-show. Nu vägrar SAS att sätta tillbaka de 15.000 poängen som de drog eftersom de anser att om båda uppgraderingar går igenom så får man betala för båda. Någon som har erfarenhet med detta? Kan de verkligen göra så?

Har precis pratat med Ulf Larsson på kundtänst som faktiskt fick mig att få spel (tar ganska mycket för att det ska ske). Case: La in en förfrågan om uppgradering från Econ till Econ Extra på Optiontown för en flight som gick 10 juli. 7 juli gick uppgraderingen igenom på Optiontown. Jag hade även lagt in en mileage request för uppgradering från Econ till Business för att gardera mig. 9 juli går uppgraderingen igenom på SAS till Business för uppgradering och de drar då 40.000 poäng. Om jag redan är uppgraderad till Econ Extra så kan de inte dra 40.000 poäng utan 25.000 i det fallet. ironin i fallet var att personen jag uppgraderade var en no-show. Nu vägrar SAS att sätta tillbaka de 15.000 poängen som de drog eftersom de anser att om båda uppgraderingar går igenom så får man betala för båda. Någon som har erfarenhet med detta? Kan de verkligen göra så?

Här är det nog Ulf som tänkt fel. Du bör få tillbaka mellanskillnaden i poäng eller få full återbetalning från Optiontown. Du ska ju självklart inte betala dubbelt för en uppgraderingen mellan eco->eco extra.

Ojojoj, det där kan bli krångligt. När du får igenom en OT får du ju nya biljettnummer, så jag förstår inte varför din poänguppgradering öht gick igenom - det borde inte finnas några biljetter kvar att uppgradera.

Jag törs inte säga vad som är rätt eller fel här, men det känns som att det här scenariot är som gjort för problem.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen