Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ojojoj, det där kan bli krångligt. När du får igenom en OT får du ju nya biljettnummer, så jag förstår inte varför din poänguppgradering öht gick igenom - det borde inte finnas några biljetter kvar att uppgradera.

Jag törs inte säga vad som är rätt eller fel här, men det känns som att det här scenariot är som gjort för problem.

Hmm, vad tycker ni att jag ska göra? Känns jäkligt surt...

Fick go på upgrade från OT till Business på CPH-SFO nu på fredag 13/9. Himla trevlig med tanke på att min bak har två 20cm långa dränage som min trevliga professor skar upp på min sjunde operation sedan maj... Var lite orolig att en longhaul i monkey skulle bli olidlig. Men nu kan jag vila så skönt.

@Oxxax, Grundsyftet är att skapa intäkter från premium-platser som annars hade gått till gratis op-ups när det är översålt i de lägre klasserna. Hittade denna intressanta text där Optiontowns ledning skingrar mystiken något:
https://www.optiontown.com/jsp/MTP/...s_Optiontown_ConsumerSurplusENAug-Oct2011.pdf

Ok! :)

Jag fick igår mail från OT att min CPH-SFO blivit "approved subjevt toavailability upon checking in", vilket kändes trist då man dels får vänta på ett klart besked medans man kan se platserna ta slut, samt att man vill vara tidigare på plats.
Nu fick jag däremot mail om att det var "confirmed Z", så det var bara att gå in och välja platser och slappna av. Gött!

Om du läser den här tråden, så inser du snabbt att man inte ska ta OT's mail helt på alvar. Det enda som verkar vara helt korrekt, är när de säger nej.

Ok! :)

Jag fick igår mail från OT att min CPH-SFO blivit "approved subjevt toavailability upon checking in", vilket kändes trist då man dels får vänta på ett klart besked medans man kan se platserna ta slut, samt att man vill vara tidigare på plats.
Nu fick jag däremot mail om att det var "confirmed Z", så det var bara att gå in och välja platser och slappna av. Gött!

Vilket datum gällde denna flight?

Åker SFO-CPH imorgon torsdag och hade ansökt om både OT och poäng-upgrade. Jag fick för ett par timmar sen mail från OT att min upgrade från Go Saver till Business gått igenom "Subject to availibility". Ett par timmar senare fick jag en ny e-biljett från SAS, nu bokad i I-klass. Eftersom jag också ansökt om en poäng-upgrade är det väl inget konstigt men under Endorsements/Restrictions på biljetten står: EB UPGRADE/UPG OPTIONTOWN/RESTRICTIONS APPLY. De har dragit de 40 000 poängen från mitt konto. Då borde jag väl få tillbaka pengarna från Optiontown och få poäng som i Go. Eller?

Åker SFO-CPH imorgon torsdag och hade ansökt om både OT och poäng-upgrade. Jag fick för ett par timmar sen mail från OT att min upgrade från Go Saver till Business gått igenom "Subject to availibility". Ett par timmar senare fick jag en ny e-biljett från SAS, nu bokad i I-klass. Eftersom jag också ansökt om en poäng-upgrade är det väl inget konstigt men under Endorsements/Restrictions på biljetten står: EB UPGRADE/UPG OPTIONTOWN/RESTRICTIONS APPLY. De har dragit de 40 000 poängen från mitt konto. Då borde jag väl få tillbaka pengarna från Optiontown och få poäng som i Go. Eller?

Inte enligt SAS, om du läser en bit upp i tråden. Knepigt läge, och ett bevis på att man i framtiden inte bör testa med uppgradering på två sätt....

Följer med intresse hur detta kommer reda ut sig. Hoppas givetvis allt löser sig till det bättre :)

Jag har fyllt i OT att jag vill uppgradera till Business som sagt.
Jag överväger att fylla i även Premium Economy.

I första hand vill jag ju dock sitta i C så jag undrar hur det fungerar? Minskar min chans till C om jag fyller i att jag är okej med även Premium Eco?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen