Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt första inlägg här på bc.se och måste tacka för ett väldigt bra forum.

Fick ett lite annorlunda besked från OT idag. Någon som fått det tidigare?

"Your upgrade to Business has been accepted subject to availability upon checking in at the Copenhagen airport for your flight SK997 Copenhagen - Shanghai Mar 3 (Booking Reference - xxxxxx).
Please be advised that this upgrade is subject to final availability and you need to present a print out of this email to the SAS staff at the Copenhagen airport gate to receive your upgrade."

Fick ett lite annorlunda besked från OT idag. Någon som fått det tidigare?

"Your upgrade to Business has been accepted subject to availability upon checking in at the Copenhagen airport for your flight SK997 Copenhagen - Shanghai Mar 3

Jag fick samma meddelande när jag skulle flyga EWR-ARN. Talade med en agent på EWR (var redan incheckad och i transit från HNL) och uppgradering gick igenom.

Tack för svar.
Får hoppas på det bästa då. Med bruten häl skulle det vara rätt skönt att sträcka på benet även om rad 14 är helt ok.

Sådärja. Fick precis nya itinerarys på mail från SAS (inget mail från Optiontown) och där var vi nu bokade i Z på ARN-EWR på torsdag. Det betyder 2/2 för mig. ARN-ORD i somras till Economy Extra med gratis uppgradering till C och nu den här.

Gick in på mina bokningar på sas.se och de hade satt oss på 5G och H. På ARN-ORD flög vi med A340 och blev då placerade i den andra mindre kabinen. Har inte så många andra platser att välja på (D/E på samma rad och rad 6), men jag antar de vi fått är okej?

…och där kom även bekräftelsen från Optiontown. Good times.

Last edited:
Gick in på mina bokningar på sas.se och de hade satt oss på 5G och H. På ARN-ORD flög vi med A340 och blev då placerade i den andra mindre kabinen. Har inte så många andra platser att välja på (D/E på samma rad och rad 6), men jag antar de vi fått är okej?

Inte så omfattande optimeringsproblem kanske, om det inte finns andra platser att välja på? Ta 5G/H om någon av er vill ha en fönsterplats och 5D/E om båda vill ha gångplats. Rad 6 är ju närmast toaletter och galley. 6B kan ju vara möjligen praktiskt om man verkligen vill länsa buffén... ;)

Visa bifogad bild 12638

Såhär ser priserna ut på uppgraderingar CPH-BKK för min del, tyvärr får man ju ta detta ggr 4 då hela familjen skall med...:p
Kommer nog att att lägga in en förfrågan på Eco xtra på utresan oxå bara DC kortet får svalna lite efter julhandeln. ;)

Blev tyvärr ingen uppgradering på ut resan :-( Nästa helt fullt i biz å eco x, dåligt för oss men bra för Sas.
Begärt uppgradering till både biz å eco x på hem resan, hoppas d går bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen