Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där verkar ju jättemysko. €176 M->Y låter väl rimligt, men M->C priset är ju helt uppåt väggarna.

Vore intressant att höra om fler råkar ut för detta.

CPH-BKK.jpg

Såhär ser priserna ut på uppgraderingar CPH-BKK för min del, tyvärr får man ju ta detta ggr 4 då hela familjen skall med...:p
Kommer nog att att lägga in en förfrågan på Eco xtra på utresan oxå bara DC kortet får svalna lite efter julhandeln. ;)

Jag bokade ARN-EWR för två veckor sen och uppgraderingspriset för hemresan har inte höjts (kollade igår). Reser 7-10 mars så det är ju möjligt att de kommer höja ju närmare man kommer, men jag kommer nog hursomhelst försöka uppgradera för poäng på vägen hem ändå.

Edit: Undrar lite hur det kan vara så billig Business-uppgradering till Bangkok: 171 euro. Till USA har de legat på minst 330 när jag försökt. Eller är det mellanskillnaden efter som du redan betalat för Extra?

Last edited:
Jag ska flyga CPH-EWR/EWR-OSL i vår och eftersom jag nu har EF så är jag nyfiken på vilken process ni experter har för att kolla era möjligheter för uppgradering.

Som jag förstår det så drar ni upp seat availability och kollar så att alla Economy klasser (nästa uppgift blir att ta reda på vilka det är) är nära slutsålda. I samma stund ska det finnas tillgänglighet på Economy+/Business, korrekt?

Jag ska flyga CPH-EWR/EWR-OSL i vår och eftersom jag nu har EF så är jag nyfiken på vilken process ni experter har för att kolla era möjligheter för uppgradering.

Boka in OT, vänta på besked. Jag orkar inte ens försöka kolla loads för det säger så extremt lite om chanserna. Antingen betalar man för att göra ett försök eller så gör man det inte. Så enkelt är det i min värld.

Som jag förstår det så drar ni upp seat availability och kollar så att alla Economy klasser (nästa uppgift blir att ta reda på vilka det är) är nära slutsålda. I samma stund ska det finnas tillgänglighet på Economy+/Business, korrekt?

Y,B och S är Economy Extra, alla andra bokstäver till höger om dessa är economy. Till vänster är det business.

Men som sagt, det betyder inte jättemycket vad det står för availability. Du kan lika gärna bli uppgraderad om flighten är nästan tom ime.

Ja korrekt. Men som agehall säger, ändå svårt att förutspå hur det ska gå, så bäst att boka in OT och hålla tummarna (och berätta för oss hur det fick) :) Relativt liten avgift som man inte får tillbaks om man bommar.

Jag höjde verkligen på ögonbrynen när jag loggade in för att signa upp för uppgraderingar på mitt flyg till EWR med SAS. Priset var €315/leg. Detta skulle innebära att totalkostnaden för resan blir ungefär lika mycket som om jag köpt en C biljett över disk.

Känns som lockelsen med OT därmed i stort sätt försvunnit. Varför gambla på en uppgradering om jag kan garantera en C-plats på förväg för ett marginellt högre pris?

Jag höjde verkligen på ögonbrynen när jag loggade in för att signa upp för uppgraderingar på mitt flyg till EWR med SAS. Priset var €315/leg. Detta skulle innebära att totalkostnaden för resan blir ungefär lika mycket som om jag köpt en C biljett över disk.

Känns som lockelsen med OT därmed i stort sätt försvunnit. Varför gambla på en uppgradering om jag kan garantera en C-plats på förväg för ett marginellt högre pris?

Låter som en dyr economibiljett då? Eller är det från eco extra du försöker uppgradera från? C kostar väl runt 23 kSEK t/r EWR ex-ARN, ännu mer ex-CPH vad jag kan se. Och 315€*2 är ju inte mer än 5400 SEK?

Last edited:

Är din biljett i Economy Extra? Annars är priset OK tycker jag?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen