Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just uppgraderat från Economy Extra (fare basis S) till Business för ARN-ORD med avresa om några dagar. Kostade 130 EUR. OptionTown-ansökan gjordes igår kväll och ej fått något besked från OT men på CheckMyTrip.com är jag reggad som Business. Kommer ej på sas hemsida för att dubbelkolla... Har inte gjort någon OT för hemresan då jag aldrig flugit Y+ long haul och vore kanske kul att prova för att se skillnaden.

...uppgradering M->C godkänd EWR-CPH (...) biljettsituationen runt 48h före avgång var 9 i C,D,Y,E,M, 0 i alla andra klasser. Nu är det C,D 2 och Y 4, allt annat tomt...

Det betyder att de hade översålt i Economy och behövde flytta upp folk. Så då kom dina OT-pengar som en skänk från ovan :cool:

Fick en något oväntad uppgradering M->C via OT för mig och hustrun på SK904 EWR-ARN häromdagen. Flyget var tämligen välbokat och tre dagar före avgång var det fullt i samtliga bokningsklasser enligt både SAS och Flightstats. Därför var det med viss förvåning jag fick mejl från OT cirka ett dygn före avgång med besked "upgrade approved subject to availability" och jag blev ombedd att kolla vid gaten på EWR. Efter lite knappade och ett telefonsamtal hade vi platser jämte varandra i C. Hittills 2/2 lyckade OT för herr och fru Taxvalp - nytt försök i mars.

Det var alltså agenten vid loungen på EWR som stod för knappandet och ringandet efter att jag gått dit och frågat, beklagar oklar formulering! Hon hjälpte även till med att fråga andra passagerare snällt så att vi fick sitta jämte varandra.

airBaltic ZIN644 ARN-RIX.jpg

Tyvärr bara 1 av 2 denna gång...
Nu har man blivit uppgraderad 2 av 3 ggr totalt. :)

Har 2 requests inne nu håller jag tummarna, men planen har enl FlightStats
A/0 C/9 D/9 J/9 Z/9 R/0 Y/9 S/9 B/9 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/9 W/9 U/0 K/9 L/9 T/9 G/9 N/0
A/0 C/9 D/9 J/9 Z/0 Y/9 S/9 B/0 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/9 W/9 U/0 K/9 L/9 T/9

Så nu får man bara hoppas det blir rusning efter eco-platser... Eller att de ändå vill sälja plats via OT

Idag så ser det ut så här:
ARN-EWR A/0 C/9 D/9 J/9 Z/0 Y/9 S/9 B/0 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/9 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 G/9
EWR-CPH A/0 C/9 D/9 J/9 Z/0 Y/9 S/8 B/0 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/9 W/9 U/0 K/9 L/9 T/9 G/9

Z klass har försvunnit från utresan, har tidigare läst att vissa har nämnt Z som möjlig bucket för OT men det verkar inte 100% verifierat, inget mail men avresa på lördag så det finns tid ännu.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen