Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, 2A :D

Kollade vad det kostade när jag betalade via PayPal, 2827 :- för Eco -> Biz, ARN-EWR
PP för då kunde jag betala med amex och då få lite mer poäng

Hej jumbooze,

Åker på fredag till EWR via OSL och inte fått igenom OT varken till extra eller business. Ser mörkt ut. Åker hem med SK 904 på söndag och har också där kört en OT till både extra och business utan resultat ännu (dock mer än 72 timmar kvar). Tar du också 904 på söndag eller flyger du till CPH?

Flyger till EWR-CPH, men vi kan ju ta ett lounge meeting om du vill, SK910 lyfter 17:30 och jag är EBG så jag kan gästa dig om du behöver.

Väntar också på svar på återresan.

907 på fredag OSL-EWR:
A/0 C/9 D/9 J/9 Z/0 Y/9 S/9 B/0 E/9 M/9 H/9 Q/9 V/9 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 G/9

FlightStats | Flight Airline Seat Availability

Last edited:
Tackar för info!

Har alltid fått igenom mina OT hittintills men dessvärre ser det riktigt mörkt ut både på SK 907 (enligt ovan) och Sk 904 (verkar näst intill fullt i business men en massa platser kvar i economy)

Om jag inte får igenom varken OT eller poänguppgradering vid check-in på EWR hakar jag gärna på in i loungen då jag bara är EBS. Skickar separat meddelande när det närmar sig.

Tack en en gång!

Nope! Inte för min del. F.ö. gick OT inte igenom på utresan igår. Economy var knökfullt och vi lyckades uppgradera med poäng till economy extra. Där satt vi tillsammans med besättningens alla familjemedlemmar... Min mor var själv purser på SAS i 39 år så jag kände igen scenariot. Lustigt att OT inte gick igenom då economy var superfullt.

Vill bara tillägga att det var första och sista gången jag flög via Gardermoen på en interkontinental flygning. SAS, er organisation på OSL var under all kritik. Utöver att ni bytt kärra mellan ARN och OSL (där min för min längd nödvändiga nödutgångsplats 11A gått förlorad - kan bara säga att mina hundratals flygningar med SAS 737:eek:r gett mig insikten om att dessa är flygvärldens trängsta flygplan.......) så var transferdisken bemannad med en person och då vi var tvugna att få ut ett boardingkort till NY (som absolut inte kunde erhållas på ARN) fick vi snällt stå där i en timme. Helt bissart var det och det var bara ren tur att SK907 var försenad. Annars hade vi aldrig hunnit... Jag ska inte gå in på frustrationen i kön samt hur många gånger det från otaliga köanden påtalades att de var tvungna att öppna fler luckor. Det bisarra var att det inte var slut här. När vi kommer till gaten har man precis påbörjat utrymmning av gateområdet då man inte förberett utanför med att duka upp incheckningsmaskiner och fållor för economy och business/extra. Total anarki råder och bara en flyttbar incheckningsdator fungerar. Kan säga att det tog ca 90 min att borda alla. Helt sjukt. Trots request på både ARN (vid check-in) samt transferdisken var det nästan omöjligt att få igenom en poänguppgradering. Det kändes som att de hade noll koll. Extremt oproffisionellt. Efter många om och men fick vi igenom poängupogradeting och hade en toppenflight med en jättetrevlig besättning. Synd bara att vi genom förseningen förlorade tre värdefulla timmar i NY. Att vi valde flighten via OSL istället för SK 909 var just att vi skulle ha 2 tim och 30 min mer i NY. Needless to say men vi landade samtidigt som 909 igår.... Som sagt aldrig mer OSL...

Avseende OT hem imorgon (SK 904) hoppas jag verkligen men dessvärre inte fått något besked ännu. Ser väl förmodligen mörkt ut.

You get what you pay for.
Nästa gången köpa en business-biljett!

Det verkar inte som om vi läste inlägget på samma sätt. En dyrare biljett hade väl inte hjälpt airbus330 ett dugg i det här fallet? ARN-OSL har ju lika lite benutrymme i Business som i Eco Extra eller Eco annat än möjligen vid nödutgången, transferdisken hade inte fått fler personer, och alla passagerarna på OSL-EWR blev ju precis lika försenade, oavsett klass.

Nope! Inte för min del. F.ö. gick OT inte igenom på utresan igår. Economy var knökfullt och vi lyckades uppgradera med poäng till economy extra. Där satt vi tillsammans med besättningens alla familjemedlemmar... Min mor var själv purser på SAS i 39 år så jag kände igen scenariot. Lustigt att OT inte gick igenom då economy var superfullt.

Vill bara tillägga att det var första och sista gången jag flög via Gardermoen på en interkontinental flygning. SAS, er organisation på OSL var under all kritik. Utöver att ni bytt kärra mellan ARN och OSL (där min för min längd nödvändiga nödutgångsplats 11A gått förlorad - kan bara säga att mina hundratals flygningar med SAS 737:eek:r gett mig insikten om att dessa är flygvärldens trängsta flygplan.......) så var transferdisken bemannad med en person och då vi var tvugna att få ut ett boardingkort till NY (som absolut inte kunde erhållas på ARN) fick vi snällt stå där i en timme. Helt bissart var det och det var bara ren tur att SK907 var försenad. Annars hade vi aldrig hunnit... Jag ska inte gå in på frustrationen i kön samt hur många gånger det från otaliga köanden påtalades att de var tvungna att öppna fler luckor. Det bisarra var att det inte var slut här. När vi kommer till gaten har man precis påbörjat utrymmning av gateområdet då man inte förberett utanför med att duka upp incheckningsmaskiner och fållor för economy och business/extra. Total anarki råder och bara en flyttbar incheckningsdator fungerar. Kan säga att det tog ca 90 min att borda alla. Helt sjukt. Trots request på både ARN (vid check-in) samt transferdisken var det nästan omöjligt att få igenom en poänguppgradering. Det kändes som att de hade noll koll. Extremt oproffisionellt. Efter många om och men fick vi igenom poängupogradeting och hade en toppenflight med en jättetrevlig besättning. Synd bara att vi genom förseningen förlorade tre värdefulla timmar i NY. Att vi valde flighten via OSL istället för SK 909 var just att vi skulle ha 2 tim och 30 min mer i NY. Needless to say men vi landade samtidigt som 909 igår.... Som sagt aldrig mer OSL...

Avseende OT hem imorgon (SK 904) hoppas jag verkligen men dessvärre inte fått något besked ännu. Ser väl förmodligen mörkt ut.

Kan bara hålla med rörande OSL, väldigt rörigt och ingen bra struktur. Där has SAS mycket att jobba på (också).

Flög ett par vändor CPH-ARN-CPH i veckan och på CPH bordade de Y först tillsammans med de bakersta raderna och sedan fyllde de på efterhand. Flög Y så det var riktigt smidigt och inga problem. Från ARN var det som vanligt "all on board" på en gång med sedvanligt väntan, 20 utrop i kabinen att folk skall ställa sig in i sin stolsrad när de kommit rätt och ut den vinkeln försöka lasta in sina väskor (!!???).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen