Nope! Inte för min del. F.ö. gick OT inte igenom på utresan igår. Economy var knökfullt och vi lyckades uppgradera med poäng till economy extra. Där satt vi tillsammans med besättningens alla familjemedlemmar... Min mor var själv purser på SAS i 39 år så jag kände igen scenariot. Lustigt att OT inte gick igenom då economy var superfullt.
Vill bara tillägga att det var första och sista gången jag flög via Gardermoen på en interkontinental flygning. SAS, er organisation på OSL var under all kritik. Utöver att ni bytt kärra mellan ARN och OSL (där min för min längd nödvändiga nödutgångsplats 11A gått förlorad - kan bara säga att mina hundratals flygningar med SAS 737

r gett mig insikten om att dessa är flygvärldens trängsta flygplan.......) så var transferdisken bemannad med en person och då vi var tvugna att få ut ett boardingkort till NY (som absolut inte kunde erhållas på ARN) fick vi snällt stå där i en timme. Helt bissart var det och det var bara ren tur att SK907 var försenad. Annars hade vi aldrig hunnit... Jag ska inte gå in på frustrationen i kön samt hur många gånger det från otaliga köanden påtalades att de var tvungna att öppna fler luckor. Det bisarra var att det inte var slut här. När vi kommer till gaten har man precis påbörjat utrymmning av gateområdet då man inte förberett utanför med att duka upp incheckningsmaskiner och fållor för economy och business/extra. Total anarki råder och bara en flyttbar incheckningsdator fungerar. Kan säga att det tog ca 90 min att borda alla. Helt sjukt. Trots request på både ARN (vid check-in) samt transferdisken var det nästan omöjligt att få igenom en poänguppgradering. Det kändes som att de hade noll koll. Extremt oproffisionellt. Efter många om och men fick vi igenom poängupogradeting och hade en toppenflight med en jättetrevlig besättning. Synd bara att vi genom förseningen förlorade tre värdefulla timmar i NY. Att vi valde flighten via OSL istället för SK 909 var just att vi skulle ha 2 tim och 30 min mer i NY. Needless to say men vi landade samtidigt som 909 igår.... Som sagt aldrig mer OSL...
Avseende OT hem imorgon (SK 904) hoppas jag verkligen men dessvärre inte fått något besked ännu. Ser väl förmodligen mörkt ut.