Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

airbus330

Medlem
EPOS11,

Absolut! Håller med dig i grund och botten. Skulle med facit i hand ha köpt en businessbiljett. Dock har tourist helt rätt att det inte hjälpt ett dugg på ARN-OSL!

Och, nödutgång är inte nödvändig. Dock är det irriterande när de byter maskin hela tiden.... Har hänt riktigt många gånger på sistone. Det är ju lite av SAS idé att marknadsföra val av säte som en del av paketet.

Som tillägg ska sägas att ngn OT blev det inte heller på hemvägen imorgon. Får hoppas att det funkar med poäng.
 

jumbooze

Medlem
Fick ingen OT på hemresan ej heller den "föranmälda upgrade" med poäng utan fick göra en gateupgrade till eco extra.

Konstigt att de erbjuder poäng/gate upgrade men inte säljer de som OT? Borde väl vara värt pengarna för dem men men det är ju revenue mgmt som bestämmer, ingen av kabinerna var fulla, med facit i hand så var detta ett flyg man skulle ha bokat plats på en rad långt bak, där fanns flera som kunde lägga sig raklånga över fyra säten i economy. LieFlat ala SAS.
 

airbus330

Medlem
Det fungerade med poäng till eco extra hem med 904 men inte till business då denna var knökfull. Bra för SAS men sämre för mig. Som vanligt var besättningen och fighten toppen. Tycker att det är konstigt att OT inte går igenom till eco extra i alla fall då denna var hyfsat tom. Om det är så att OT-uppgraderingarna sker manuellt skulle det inte förvåna mig om det missas under en helg bara för att folk är lediga på SAS under helgen. Vi kan ju i alla fall konstatera att varken jag eller jumbooze fick igenom våra OT samma dag men med olika flighter. Tilläggas bör att det såg ut som SK 904 var full i eco.
 

jumbooze

Medlem
Min EWR-CPH var inte full i någon klass, blev erbjuden poängupgrade till C men med tanke på att målet med resan varatt tjäna poäng kunde/ville jag inte ta den.
 

Harnos

Medlem
Fick precis besked om uppgradering från K till B på SK973 CPH-BKK på fredag 15/2 för 2 personer (78h innan flight).
Har lagt in om uppgradering till både exo extra och business, någon som blivit uppgraderad i 2 steg eller ska jag sluta hoppas på business i det här läget?
 

Harnos

Medlem
Fick precis besked om uppgradering från K till B på SK973 CPH-BKK på fredag 15/2 för 2 personer (78h innan flight).
Har lagt in om uppgradering till både exo extra och business, någon som blivit uppgraderad i 2 steg eller ska jag sluta hoppas på business i det här läget?

Fick ytterligare ett mail nu, denna gång från Optiontown (första var från SAS) där jag ser att business uppgraderingen är körd...
 

Pixel

Medlem
Fick precis besked om uppgradering från K till B på SK973 CPH-BKK på fredag 15/2 för 2 personer (78h innan flight).
Har lagt in om uppgradering till både exo extra och business, någon som blivit uppgraderad i 2 steg eller ska jag sluta hoppas på business i det här läget?

Jag fick samma positiva svar från Optiontown till vår resa på fredag mellan CPH-PEK. Av någon anledning ändrades även sittplatserna på flighten vidare med CA till HKG. Med rätt 777 så får vi PE där också.
 

Harnos

Medlem
Jag fick samma positiva svar från Optiontown till vår resa på fredag mellan CPH-PEK. Av någon anledning ändrades även sittplatserna på flighten vidare med CA till HKG. Med rätt 777 så får vi PE där också.

Vi ska vidare till HKT med TG men kan inte se någon ändring på den biljetten.
 

agehall

Medlem
Jag fick samma positiva svar från Optiontown till vår resa på fredag mellan CPH-PEK. Av någon anledning ändrades även sittplatserna på flighten vidare med CA till HKG. Med rätt 777 så får vi PE där också.

Vi ska vidare till HKT med TG men kan inte se någon ändring på den biljetten.

OT påverkar ENDAST SAS flighterna - om något annat ändras beror det inte på att OT gick igenom utan det är möjligen en bieffekt av att biljetten revaliderades eller liknande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen