Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Tack.
Jo det blev en till. 5:e på 4:a år. Så nu får jag nog ge mig ett tag med bilbyten.
Men det är med vånda jag (hjärnan) valde 2-litern.
Vad gäller utrustningen är det nog enklare att hitta vad jag inte kryssat för. I princip alla nya paket - utom det som innehöll glastaket.
Och så hade jag inget rökarpaket. I övrigt var nog det mesta med :eek:

Har du gått loss på några roliga BMW Individuals då? Typ "mörk stjärnhimmel antracit innertak" etc?

Inspirerad av Valley beställdes ny bil hos Hedin i GBG.

Det blev en liknande S212 E250 CDI 4-Matic som jag kör idag.

Ett axplock är:

Avantgarde
AMG Sportpaket
BusinessPlus (full LED belysning med ILS och helljusauto bl.a.)
BeckerNav
Sportstolar med halvläder (tveksam till dessa efter att ha åkt multikontur - men vi får se)
Öppningsbart panoramaglastak
Kombipaket (tonade rutor, 80L tank, drag mm)

Återstår att se hur man klarar sig utan kylarsikte (pga avantgarde) och hur jobbigt det blir att hålla en svart metallic ren... Leverans i aug. Önskar att jag hade fått till DistronicPlus-paketet men icke så denna gång.

:)

Har du gått loss på några roliga BMW Individuals då? Typ "mörk stjärnhimmel antracit innertak" etc?

Fanns inte mycket till "indivudual"-tillägg för X3. Men alla nödvändig Aluminiumdetaljer utvändigt i form av X-Line-paket. Valnötspaneler och hela inredningen beige - även innertak (men det tror jag är standard)
Och väldigt mycket finns numer i de olika paketen:p

Inspirerad av Valley beställdes ny bil hos Hedin i GBG.

Det blev en liknande S212 E250 CDI 4-Matic som jag kör idag.

Ett axplock är:

Avantgarde
AMG Sportpaket
BusinessPlus (full LED belysning med ILS och helljusauto bl.a.)
BeckerNav
Sportstolar med halvläder (tveksam till dessa efter att ha åkt multikontur - men vi får se)
Öppningsbart panoramaglastak
Kombipaket (tonade rutor, 80L tank, drag mm)

Återstår att se hur man klarar sig utan kylarsikte (pga avantgarde) och hur jobbigt det blir att hålla en svart metallic ren... Leverans i aug. Önskar att jag hade fått till DistronicPlus-paketet men icke så denna gång.

:)

Grattis !
Och Svart Met är betydligt trevligare att hålla efter än Vit solid. Valde själv sportstolar denna gång. Och jag har - medan jag väntar på att man skall få fram en Kondensor till min lilla skuta - fått testa både 4-Serie Coupé m sportstolar och en vanlig 5-Serie med sportstolar i en massa hundra mil. Hittills inga problem med 70 mils dagsetapper. Så du lär inte ha några problem med MB-Stolar.

Biltest: Volvo V70, Audi A6 Avant, Mercedes E-klass Kombi, Jaguar XF Sportbrake, Skoda Superb (2013) | Vi Bilägare

Nu ska man absolut inte ta biltester på fullt allvar, men jag blev ändå lite förvånad över att V70 upplevs som tystare än E-klass.

PS. Är för övrigt fortfarande fantastiskt nöjd med min V70, efter 1700 mil. Att jag skulle gilla en Volvo så här mycket trodde jag verkligen inte innan.

Volvo har väl bra fokus på tester på vår grova asfalt här i norr. De ljud man testar mot blir ju de ljud man försöker dämpa.

Roligt annars med ViB. Man utser E-klass till bästa bilen - men inser att läsekretsen kräver att V70 måste vinna och placerar därför (?) E-klassen på 3:e plats?? Bara i Sverige kan lagom vara bäst. Alla andra vet att bäst är bäst.

3. Mercedes E-klass Kombi
Att denna mercedes egentligen är testets bästa bil var alla överens om. E-klass har knappt några svaga punkter: komfort, säkerhet, motor, finish, utrymmen, nästan allt är av allra högsta klass. Tyvärr är ju också priset det – men vilken bil.

Byter jobb.
Har haft tjänstebil med drivmedel etc - varit sjukt smidigt.

Nya jobbet erbjuder valfri bil med bruttolöneavdrag - lönar det sig att ta tjänstebil.

Volvo har väl bra fokus på tester på vår grova asfalt här i norr. De ljud man testar mot blir ju de ljud man försöker dämpa.

Roligt annars med ViB. Man utser E-klass till bästa bilen - men inser att läsekretsen kräver att V70 måste vinna och placerar därför (?) E-klassen på 3:e plats?? Bara i Sverige kan lagom vara bäst. Alla andra vet att bäst är bäst.

3. Mercedes E-klass Kombi
Att denna mercedes egentligen är testets bästa bil var alla överens om. E-klass har knappt några svaga punkter: komfort, säkerhet, motor, finish, utrymmen, nästan allt är av allra högsta klass. Tyvärr är ju också priset det – men vilken bil.
Ja, det är märkligt. Särskilt som Volvon är motorsvagare än övriga bilar, och därigenom billigare. Med samma motorstyrka skulle Volvo kosta lika mycket som E-klass, och därigenom skulle Volvo inte vinna kombiduellen. Riggad tävling? Nää, vad menar du?

Ja, det är märkligt. Särskilt som Volvon är motorsvagare än övriga bilar, och därigenom billigare. Med samma motorstyrka skulle Volvo kosta lika mycket som E-klass, och därigenom skulle Volvo inte vinna kombiduellen. Riggad tävling? Nää, vad menar du?

Inte riktigt, 15kkr skiljer D3 från D4 (181hk mot E-class 170) men ni har helt klart en poäng. Konstigt att putta ner Mercan på en så liten prisskillnad när den verkade vara så mycket bättre enligt utlåtandet. Eller putta upp Volvon kanske man skall se det som. :)

Toppen