chazzie
Medlem
Lite fel tråd va?![]()
Inte bara lite heller =}
Kan man flytta eller måste man göra ett nytt inlägg i rätt tråd?
Lite fel tråd va?![]()
Inte bara lite heller =}
Kan man flytta eller måste man göra ett nytt inlägg i rätt tråd?
Det är därför du ska välja den nya VEA-motorn. Finns bara som D4 på 181 hk i dagsläget, men kommer även som D5 - troligtvis i höst. En mycket trevligare bekantskap än de gamla motorerna, dessutom är den nya 8-stegade automatlådan även den en riktig fullträff.
Jag trodde de redan byt ut alla de gamla. Kanske läge att provköra i höst. Jag var så missnöjd med min förra V70 så motståndet är hyfsat stort, men bortsett från den usla motorn har XC60:n varit en trevlig bekantskap.
Byter jobb.
Har haft tjänstebil med drivmedel etc - varit sjukt smidigt.
Nya jobbet erbjuder valfri bil med bruttolöneavdrag - lönar det sig att ta tjänstebil.
Jag tycker Volvo prisar ut sig totalt på XC60. Mitt bästa erbjudande från Bilia (inkl. inbyte) var 80.000(!) dyrare än priset jag fick på min E250 CDI 4Matic för några veckor sedan. Att höra Volvohandlarn stå och kalla en E-klasskombi 2012 för "iskallt inbyte" etc är ju mest pinsamt för honom själv. Befriande att gå ut från jantehandlarn i det läget.
Nyfiken. Vad fick du för erbjudande av Volvo och vilken motor pratar vi om ?
Hej. Volvos D5-motor låter ju skönare än alla 4cyl iaf, inte minst tyskarnas versioner. Speciellt på lite varv så är den ju klart att föredra. Men smaken är som baken.
Smaken ÄR som baken, men min A6 2,0tdi låter inte som en knattrande diesel vid låga varv på samma sätt som D5 gör (den låter faktiskt inte som en diesel alls, inifrån). Ska gärna prova D4:an innan jag bestämmer mig i höst, men jag den förra V70 jag hade uppmuntrade som sagt var inte till en ny Volvo medan bägge de Audi jag haft varit fullständigt problemfria.