Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Inte bara lite heller =}

Kan man flytta eller måste man göra ett nytt inlägg i rätt tråd?

Du kan radera befintligt (finns en radera-knapp om du klickar redigera på ditt inlägg) om du känner för det och/eller skriva ett nytt. Flytta kan endast moderatorer göra.
 
Det är därför du ska välja den nya VEA-motorn. Finns bara som D4 på 181 hk i dagsläget, men kommer även som D5 - troligtvis i höst. En mycket trevligare bekantskap än de gamla motorerna, dessutom är den nya 8-stegade automatlådan även den en riktig fullträff.

Jag trodde de redan byt ut alla de gamla. Kanske läge att provköra i höst. Jag var så missnöjd med min förra V70 så motståndet är hyfsat stort, men bortsett från den usla motorn har XC60:n varit en trevlig bekantskap.
 
Jag trodde de redan byt ut alla de gamla. Kanske läge att provköra i höst. Jag var så missnöjd med min förra V70 så motståndet är hyfsat stort, men bortsett från den usla motorn har XC60:n varit en trevlig bekantskap.

Jag tycker Volvo prisar ut sig totalt på XC60. Mitt bästa erbjudande från Bilia (inkl. inbyte) var 80.000(!) dyrare än priset jag fick på min E250 CDI 4Matic för några veckor sedan. Att höra Volvohandlarn stå och kalla en E-klasskombi 2012 för "iskallt inbyte" etc är ju mest pinsamt för honom själv. Befriande att gå ut från jantehandlarn i det läget.
 
Byter jobb.
Har haft tjänstebil med drivmedel etc - varit sjukt smidigt.

Nya jobbet erbjuder valfri bil med bruttolöneavdrag - lönar det sig att ta tjänstebil.

Ja - Några hundralappar lägre total månadskostnad. Finns en väldigt bra artikel om detta i AMS - AutoMotorSport, som jag läste häromdagen. Skall leta upp den
 
Jag tycker Volvo prisar ut sig totalt på XC60. Mitt bästa erbjudande från Bilia (inkl. inbyte) var 80.000(!) dyrare än priset jag fick på min E250 CDI 4Matic för några veckor sedan. Att höra Volvohandlarn stå och kalla en E-klasskombi 2012 för "iskallt inbyte" etc är ju mest pinsamt för honom själv. Befriande att gå ut från jantehandlarn i det läget.

Nyfiken. Vad fick du för erbjudande av Volvo och vilken motor pratar vi om ?
 
Nyfiken. Vad fick du för erbjudande av Volvo och vilken motor pratar vi om ?

Hej!

XC60 D5 AWD Summum Business E PRO hette den vad jag kan se. Jag ville först ha en sån där Zlatanvariant på XC70, men dom var slut tydligen.

Är du mer intresserad kan vi ta det vidare som PM gällande rena priser. Men en stor del av Volvons fördyring bestod i att de värderade mitt inbyte mer än 30.000 lägre....
 
Hej. Volvos D5-motor låter ju skönare än alla 4cyl iaf, inte minst tyskarnas versioner. Speciellt på lite varv så är den ju klart att föredra. Men smaken är som baken.

Smaken ÄR som baken, men min A6 2,0tdi låter inte som en knattrande diesel vid låga varv på samma sätt som D5 gör (den låter faktiskt inte som en diesel alls, inifrån). Ska gärna prova D4:an innan jag bestämmer mig i höst, men jag den förra V70 jag hade uppmuntrade som sagt var inte till en ny Volvo medan bägge de Audi jag haft varit fullständigt problemfria.
 
Smaken ÄR som baken, men min A6 2,0tdi låter inte som en knattrande diesel vid låga varv på samma sätt som D5 gör (den låter faktiskt inte som en diesel alls, inifrån). Ska gärna prova D4:an innan jag bestämmer mig i höst, men jag den förra V70 jag hade uppmuntrade som sagt var inte till en ny Volvo medan bägge de Audi jag haft varit fullständigt problemfria.

Oavsett motorljud så skulle jag aldrig köpa en Volvo heller. Isf ska man nog vänta tills nya plattformen är klar med nya XC90 i spetsen. Ny e-klass och 5-serie väl kommer redan 2016 dock.....!

Jag hade en Hertz XC70 D4 AWD Aut med 200 mil på mätaren en dag i skåne tidigare i veckan. Bilen saknar premium-tyskarnas förfining helt enkelt. Paneler sitter snett monterade, det gnekar i inredningen, styrningen är mil från exempelvis e-klassens variabla styrning etc. Jag hoppas för Volvos skull att dom gör läxan till nästa plattform - annars måste dom faktiskt sänka priserna till passat-nivå för att vara med i matchen.
 
Vet att Audi kommer med en facelift till hösten, men har inte sett någonstans när den kommer i produktion. Lutar lite åt att ta billön nästa gång och därmed kunna gå upp lite i utrustningsnivån. Ekonomiskt är det vansinne, men jag är lite less på att behöva snika utrustningen alternativt gå med (huh) tex en Passat för att kunna maxa tillbehören. Har en livfull diskussion i ledningsgruppen att vi borde återinföra en högre nivå för oss.
 
Toppen