agehall
Medlem
Går helt jämt med en Saab 93 Aero Maptun Steg 3.
Vilken motor? Kommer inte riktigt ihåg när, men SAAB frångick att använda Aero för att beskriva motoralternativ och lät det istället bli ett utrustningspaket...
Går helt jämt med en Saab 93 Aero Maptun Steg 3.
Valley
Jag gjorde en vända i M135i xDrive på din inrådan tidigare här i tråden. Mumma! Tyvärr knarrar den i inredningen och känns ju inte premium nånstans. Men ack vilket leende man har på läpparna.
Jag gillar ju knappast nuvarande program från Volvo.
Men nu har jag fått upp ögonen för nya XC90. Om de kan göra den seriös som konkurrenterna borde den vara klart intressant. Med seriös menar jag saker som: Luftfjädring, inget haldexfusk, hög dragvikt på minst 3000kg osv.
Vad tror panelen om nya XC90?
Vilken motor? Kommer inte riktigt ihåg när, men SAAB frångick att använda Aero för att beskriva motoralternativ och lät det istället bli ett utrustningspaket...
Är lite nyfiken. Av det jag läst verkar den intressant. Men jag lär nog inte hinna prova innan jag byter. Om man inte skall köra vidare ett halvår till. Och så är det ju detta med min inställning till Kinesägda företag som med största säkerhet väger över, oavsett hur bra den är.
Å andra sidan sitter jag just och tittar på ett prisförslag på en XC60 Summum Business plus lite övriga tillägg. Prislappen hamnar efter rabatt på 440' + 700/mån serviceavtal
Dyrare än motsvarande X3 med samma utrustning
Nu berättade en snäll säljare på MB-Danderyd att man måste bli av med sina kvarvarande CLS'r innan 2015 års modell kommer ut.
För lagerbilar (finns mer än 30 stk i Sverige) har man börjat med 100' rabatt. Ganska säker på att det kommer bli ännu mer innan hösten är till ända.
Angående CLS shooting så vad ju det mitt stalltips långt tidigare i tråden.Värre lagerklipp går ej att finna tror jag?
SAAB 9-3 Aero med B205R tror jag den heter. 205hk orginal. Maptun steg 3 tror jag ska ge 270hk ca.
Det är imponerande om du kör ifrån en sådan som är fullt frisk... Det de förstås lider av, är att de är framhjulsdrivna och lätt får hjulspinn när man ska iväg, men när man väl kommit över 80km/h så bör de sticka iväg som raketer.
Jag fick min 320d GT i februari och har kört drygt 1500 mil mestadels på E4:an. Mycket nöjd med bilen än så länge. Stor rymlig cupé och bra väghållning. Inte jätteutrustad tyvärr men de är en 320d business edition, manuell låda, sportline, HiFi-högtalare och aluminiumpanel., Har du några specifika frågor du vill ha svar på så säg till.