Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Allvarligt, du är Volvoanställd antar jag? Som jag. Min chef försökte pracka på mig min företrädares gamla bil. Bara att tacka nej så specar du upp en ny såklart.

Allvarligt, du är Volvoanställd antar jag? Som jag. Min chef försökte pracka på mig min företrädares gamla bil. Bara att tacka nej så specar du upp en ny såklart.

Nope, inte Volvoanställd, vi leasar från Bilia. Jag ställer självklart upp och hjälper firman slippa en exit-cost på leasingavtalet, speciellt när de "bara" är 9 mån kvar.

Min snabbrecension av min A6 som jag plockade ut förra veckan, svart, sportstolar, sportchassi, 18tums fälgar, xenon led, park sensorer fram och bak och Bluetooth

Riktigt skön och bra kvalitetskänsla på allt, väldigt tyst och lite vägbuller trots 18tums. Kanon sport stolar som passar min korta kropp på168cm. Stereon med högtalare som är modellen mellan och ingår i business paketet är faktist kanon för att vara i en bil. Klart över medel. Strömmar musik via bluetooth. Bra körkänsla och styrningen är inte lika sport som bmw men tillräckligt.

Minus, den manuella växellådan känns inte så precis och lite svampig och halvlånga slag. Dock ljusår bättre än tex volvos. Har dock inte kört nya V40 och det sägs att den skall vara mycket bättre än föregångarna.

Hur liten motor valde du?

Hur ser de flestas bilpolicy ut här?

Vi bestämde oss för att ta fram egna regler i dessa tider av miljöbilar och hybrider. Enkla krav - ha kul när du kör!

Jag snackade mycket AMG tidigare i tråden. Av en "slump" fick jag möjlighet att förverkliga mina bildrömmar och det blev en sån här: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151920405735386.882159.758410385&type=1&l=65e8521e9d

Film: PROVKÖRD: Mercedes E 63 AMG - auto motor & sport

Halva redaktionen ska få provåka i eftermiddag :)

Vi bestämde oss för att ta fram egna regler i dessa tider av miljöbilar och hybrider. Enkla krav - ha kul när du kör!

Jag snackade mycket AMG tidigare i tråden. Av en "slump" fick jag möjlighet att förverkliga mina bildrömmar och det blev en sån här: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151920405735386.882159.758410385&type=1&l=65e8521e9d

Film: PROVKÖRD: Mercedes E 63 AMG - auto motor & sport

Halva redaktionen ska få provåka i eftermiddag :)

Den där ser ju riktigt läcker ut!

jag hittade kopior på leasing avtal jag hade för måånga år sen..bland annat hade jag ett avtal med SAAB som hette Variation vilket innebar att man bytte leasingbil på sommaren till en cab, till hösten kunde man byta till en 9-3 och vinter kördes en 9-5..någon som minns detta system ??

Ny leasingform för ombytliga:
Kör nybil sex gånger på tre år med Saab Variation
Saab lanserar en ny leasingform där kunderna smidigt kan variera sitt bilinnehav efter behov och säsong. Saab Variation innebär att kunden tecknar avtal med Saab för 24 eller 36 månader och att man för varje ny tolvmånaders-period kan välja två fabriksnya och högutrustade bilar ur Saabs hela utbud av toppmodeller. Bilarnas färg, med eller utan tak, manuellt eller automat - allt är upp till kunden, dessutom ingår t ex skatt, försäkring, vinterdäck, Saab Assistance samt hämta-och-lämna-service.
-Vi har tagit fasta på devisen "ombyte förnöjer" och skapat en ny form av bilinnehav som både ger valfrihet och maximal smidighet, säger Torbjörn Olsson, VD för Saab Opel Sverige AB. Med Saab Variation kan man möta våren i en cabriolet men ändå ha en rymlig kombi till hands när det är dags att packa barnens alla saker inför sommarsemestern.

Saab Variation-konceptet har tidigare pilottestats på västkusten och i Stockholm med stor framgång. Möjligheten att till en blygsam merkostnad (jämfört med vad normalleasing och de tjänster som ingår skulle ha kostat) kunna variera sitt bilinnehav med helt nya bilar efter behov slog verkligen an.

-För tjänstebilsförare innebär Saab Variation en välkommen förbättring. I normalfallet betalar man ju samma förmånsvärde i tre år trots att bilen åldras, med Saab Variation hinner man uppleva upp till sex fabriksnya bilar under samma tid, betonar Torbjörn Olsson.

Saab Variation kostar 7.200 kronor exklusive moms i leasinghyra per månad. Högsta körsträcka per tolvmånadersperiod är 3.000 mil och varje bilbyte måste aviseras 60 dagar i förväg. De bilar som ingår i Saab Variation-utbudet är Saab 9-3 och Saab 9-5 i Aero-utförande, vilket oavsett modell alltid innebär hög utrustningsnivå och kraftfulla turbomotorer.

Jag kommer ihåg Saab Variation. Man tog bort konceptet efter ett tag. "Tyvärr" för Saabs del så gjorde alla variationförarna likartade val, t.ex. väldigt få valde cab på vintern. Man stod helt enkelt med stora lager av bilar som var svåra att sälja om.

Toppen