Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Nope, inte Volvoanställd, vi leasar från Bilia. Jag ställer självklart upp och hjälper firman slippa en exit-cost på leasingavtalet, speciellt när de "bara" är 9 mån kvar.

Klart att det är schysst att ställa upp. Me ofta är inte "exit-kosten" så stor. Bilen har ju ett högre värde nu än om nio månader som täcker upp kostnaden för att kliva ur leasingavtalet i förtid.

Någon som har en Audi Q5?
Positiva/negativa erfarenheter?
Jag hade en mellan 2011/08 - 2012/05 och det var tillräckligt för mig.
Har kört BMW 3-serien sedan 10 år tillbaka och fick för mig att byta in både den och en Caddy som jag hade i företaget och valde då en Q5'a diesel med den stora motorn. Men från att ha kört välutrustade 330 & 335 tidigare blev detta en besvikelse för mig. Körde Q5'an 900 mil och bytte sedan in den mot nya 335'an som släpptes tidigare i våras.

Det jag inte gillade med Q5'an var att den aldrig kändes ombonad, jag upplevde den plastig och inte alls så komfortabel som 335'an.
Nu är jag ingen "suv-kille" så det förklarar nog hela grejen, däremot gillar jag Audi's mindre bilar och hustrun kör en TT som vi är mycket nöjda med.

Det enda positiva med Q5'an var väl fyrhjulsdriften på vintern men å andra sidan är vi inte hemma i Sverige speciellt mycket under den kalla perioden...

Jag gissar att det är många med förmånsbil här på forumet och jag tycker att en tråd om detta inte skulle vara fel.

Ska själv byta ut min Audi A6 om 9 mån och står i valet och kvalet om jag ska välja

1. BMW 535D
2. Mercedes E-klass

Någon som har erfarenhet av dessa bilar och kan upplysa mig om dess för och nackdelar ?

Om du inte bytt ännu så finns bara en bil. 535d eller varför inte gå ner en nivå. Plockade själv ut en 530d x-Drive, absolut komfortutrustad, för 4 veckor sedan och har strax passerat 1 000 mil. Men vilka mil. Som att flyta fram i en "stressless" fåtölj
Testat igenom hela premiumsortimentet 2 ggr för säkerhets skull. Men det fanns ingen kärra som var i närheten av BMW-komfort och kombinationen motor/låda. Inte S-Klass, inte A 8.

Om du inte bytt ännu så finns bara en bil. 535d eller varför inte gå ner en nivå. Plockade själv ut en 530d x-Drive, absolut komfortutrustad, för 4 veckor sedan och har strax passerat 1 000 mil. Men vilka mil. Som att flyta fram i en "stressless" fåtölj
Testat igenom hela premiumsortimentet 2 ggr för säkerhets skull. Men det fanns ingen kärra som var i närheten av BMW-komfort och kombinationen motor/låda. Inte S-Klass, inte A 8.

jag har testat en 525 flertalet gånger och jag har så svårt för bmw´s plastiga inredning..till och med med Commander el vad den stora navigationen heter så förblir inredningen plastig och trist..samma sak med MB men jag har ngr månader kvar innan jag ska beställa nytt så jag hinner nog ändra mig ganska ofta :)

jag har testat en 525 flertalet gånger och jag har så svårt för bmw´s plastiga inredning..till och med med Commander el vad den stora navigationen heter så förblir inredningen plastig och trist..samma sak med MB men jag har ngr månader kvar innan jag ska beställa nytt så jag hinner nog ändra mig ganska ofta :)

Inte upplever jag den som plastig inte. Och ändå kör jag pianolacken.
525 spelar inte i samma division, men så har jag svårt för uppskrämda 4-ror. Ta du och prova en 530 (aut utgår jag från sitter i) och se till att den har komfortstolarna (gärna med AC) och M-ratten. Svårt att tro du inte skulle bli lycklig.
Känner mig väldigt nöjd att jag inte tog ML'n. Trots att den erbjöd termpreglerade mugghållare

Toppen