Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Intressant bemötande av kunder hos BMW Göteborg: null. Det är nu kanske igen mitt eget fel, man åker väl inte till "premium" bilhandlare att fråga om en bil värd en halvmille i snickarbyxor och "pirattröja". Gjorde 2 besök själv i olika tider, andra gången i "rätt" kläder. Alla säljare där verkar vara sjukt upptagna med att snacka privatsamtal(tjuvlyssnade medans pillade på en 5:er). Mrs Griffin trodde jag skämtade om att jag inte fått någon uppmärksamhet, hon fick uppleva samma senare. Där rök hennes dröm att köra en bimmer denna gång.
När senare åkte till att shoppa i Freeport besökte nyöppnad BMW hall där, ingen brydde sig om mina snickarbyxor, bemötandet var bra.
Inget ovanligt att alla bekanta som har BMW har köpt sina bilar någon annanstans än Göteborg.

Men nu är jag glad: våran traktor levererades igår, köptes i Borås. :D Säljaren hörde av sig och önskade lycka till idag. Det verkar som vissa säljare behöver inte jobba på premium anläggning för att kunna ge en premium service. Kommer säkerligen fråga honom när det blir igen dags att byta bil.
 

agehall

Medlem
Det är nu kanske igen mitt eget fel, man åker väl inte till "premium" bilhandlare att fråga om en bil värd en halvmille i snickarbyxor och "pirattröja".

Det är ju det som är grejen, försäljaren kan omöjligt bedöma om du är multimiljardär eller inte enbart genom att titta på din klädsel. Trist nog är det många som tror det och som tror att man måste ha kostym för att ha pengar...

Jag tycker du ska åka bort till handlarna i göteborg med din nya bil, iklädd kostym etc, och sedan uppmärksamma dem på att de tappade din business pga hur de behandlade dig..
 

Ubbe

Medlem
Det är ju det som är grejen, försäljaren kan omöjligt bedöma om du är multimiljardär eller inte enbart genom att titta på din klädsel. Trist nog är det många som tror det och som tror att man måste ha kostym för att ha pengar...

Jag tycker du ska åka bort till handlarna i göteborg med din nya bil, iklädd kostym etc, och sedan uppmärksamma dem på att de tappade din business pga hur de behandlade dig..
Tyvärr är det väl så att försäljarna på Hedins bil i GBG inte kommer att först vad de gjorde för fel. De är så övertygade om sin egen betydelse så kunderna saknar helt värde. Har varit där några ggr under årens lopp för att köpa ny bil men gått därifrån utan..
satsar hellre mina pengar på VAG gruppen.
 

Murre

Medlem
Kommentar till ovanstående angående bemötandet hos BMW GBG. Håller helt med om det kan vara väldigt stroppiga. Jag valde istället handlaren i Uddevalla och fick ett mycket bättre bemötande en mindre och trevligare bilfirma med personligt engagemang Auto 7H.:):)

Ps: Och jag får inte betalt för att skriva detta utan det är min ärliga mening :cool:
 
Det är ju det som är grejen, försäljaren kan omöjligt bedöma om du är multimiljardär eller inte enbart genom att titta på din klädsel. Trist nog är det många som tror det och som tror att man måste ha kostym för att ha pengar...

Är det inte oftast så att vissa av dom rikaste faktiskt kommer just i snickarbyxor? Ingvar Kamprad har väl som regel inte direkt kostym... på sin höjd har man väl sett honom i kavaj på några bilder.
 
Det är ju det som är grejen, försäljaren kan omöjligt bedöma om du är multimiljardär eller inte enbart genom att titta på din klädsel. Trist nog är det många som tror det och som tror att man måste ha kostym för att ha pengar...
Klädsel bör inte ha någon betydelse vid bilförsäljning sålänge den är ren och hel. Om expediten saknar intelligens att fatta det då finns ingen idé att fortsätta vara där. När antalet av personal i hallen kraftigt överstiger antal besökare måste det vara något fel.

Jag tycker du ska åka bort till handlarna i göteborg med din nya bil, iklädd kostym etc, och sedan uppmärksamma dem på att de tappade din business pga hur de behandlade dig..
Why bother? Nog med det, det bara förstärker min tro i att man bör aldrig slösa tid på att köpa en bil i stora staden.
 
Toppen