Senaste nytt

Till Tokyo efter 11 oktober 2022 - vad behöver man tänka på?

kexxcream

Medlem
På visit japan Web står det:
"please upload a vaccination certificate that shows the details of all three doses (dates and types)". Det gör det inte på mitt, bara för dos 3.

Hur har ni hanterat detta?
Jag laddade bara upp det senaste COVID-beviset och kommer ihåg att jag skrev in vilka andra doser jag fick samt datumen för dessa. Hade mina gamla pdf sparade för de tidigare doserna. Några dagar senare blev det godkänt.
 

Bjjb

Medlem
Om jag minns rätt så fanns det fält för att fylla i datumen för dos 1/2/3. (Jag använde appen MySOS då jag reste innan ändringen av registreringen.)

Och så laddade jag upp mitt senaste Covid-bevis som har datumet för min 4:e dos. Och det blev snabbt godkänt utan problem, så det fungerade smidigt då åtminstone.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

Capa

Medlem
Måste tredje dosen ha tagits senast en viss tid innan avresa? Eller räcker det med att man har ett Covid-bevis där det framgår att tre doser tagits?
 

Per L

Ny medlem
Måste tredje dosen ha tagits senast en viss tid innan avresa? Eller räcker det med att man har ett Covid-bevis där det framgår att tre doser tagits?
Som jag förstår det räcker det med att tre doser har tagits.
Jag tog min tredje dos i februari i år och det var inga problem för mig att komma in i Japan förra veckan
 

LSH

Medlem
När jag tittar på att boka mitt favoritkapselhotell i slutet av december får jag följande meddelande från hotels.com

"Detta boende kan endast ta emot bokningar för nödvändiga resor eller vistelser. Du kan krävas på bevis för detta vid ankomst. För mer information kan du vända dig till lokala rådgivningsorganisationer innan du bokar."

Någon som stött på detta eller kan förklara? Andra liknande "vandrarhem" ger inte samma meddelande.

Behöver man registrera sig före ankomst eller räcker det med ett utskrivet vaccinationsintyg? (ankomst 27/12)
 
När jag tittar på att boka mitt favoritkapselhotell i slutet av december får jag följande meddelande från hotels.com

"Detta boende kan endast ta emot bokningar för nödvändiga resor eller vistelser. Du kan krävas på bevis för detta vid ankomst. För mer information kan du vända dig till lokala rådgivningsorganisationer innan du bokar."

Någon som stött på detta eller kan förklara? Andra liknande "vandrarhem" ger inte samma meddelande.

Behöver man registrera sig före ankomst eller räcker det med ett utskrivet vaccinationsintyg? (ankomst 27/12)
Tror du helst ska ha gjort allt klart i "fast Track" och fått blå skärm.
My sos används inte längre.

Jag ska över för dagen i januari och har gjort allt och fått blå skärm.
Sen tror jag bara att just ditt hotell inte har uppdaterat sig
 
  • Gilla
Reactions: LSH
När jag tittar på att boka mitt favoritkapselhotell i slutet av december får jag följande meddelande från hotels.com

"Detta boende kan endast ta emot bokningar för nödvändiga resor eller vistelser. Du kan krävas på bevis för detta vid ankomst. För mer information kan du vända dig till lokala rådgivningsorganisationer innan du bokar."

Någon som stött på detta eller kan förklara? Andra liknande "vandrarhem" ger inte samma meddelande.

Behöver man registrera sig före ankomst eller räcker det med ett utskrivet vaccinationsintyg? (ankomst 27/12)
När jag kom till Tokyo i helgen så hade jag min blåa skärm framme, dom sneglade bara på den och gav mig någon informations lapp om att hålla avstånd och blev direkt skickad till immigration.
Det verkade som de andra fick svänga åt sidan för kontroller så jag rekomenderar att ha för registrerat dig för att det ska gå så smidigt som möjligt. Jag registrerade på visit japan sidan dagen innan och hade blå skärm inom någon timma.
 

Firetee

Medlem
När jag kom till Tokyo i helgen så hade jag min blåa skärm framme, dom sneglade bara på den och gav mig någon informations lapp om att hålla avstånd och blev direkt skickad till immigration.
Det verkade som de andra fick svänga åt sidan för kontroller så jag rekomenderar att ha för registrerat dig för att det ska gå så smidigt som möjligt. Jag registrerade på visit japan sidan dagen innan och hade blå skärm inom någon timma.
Jag höll på att bli slussad i fel kö innan jag märkte att jag skulle visa mobilen, trots att jag hade mobilen i handen. De flesta andra som slussades till höger hade papper utskrivet. Så är man inte helt uppmärksam kan man komma fel (fast antar man kan backa då).

Jättebra att ha fyllt i alla 3 grejerna digitalt tidigare, gjorde det mycket smidigare...Via samma länk som ovan.

Tror också att hotellet bara glömt ändra.
 
Toppen