Senaste nytt

The Fork app med bonusprogram för bordsbokningar

MrRob

Medlem
Jag har fått mail från The Fork sen de tog över efter Bookatable men har inte haft någon lust att fördjupa mig i hur det fungerar.
Bookatable gav ibland bra priserbjudanden på utvalda restauranger, men att hålla på och samla nån slags poäng som kallas något så larvigt som Yums gjorde att jag totalt tappade intresset. Jag har fullt upp med att hålla ordning på mina Eurobonuspoäng. Allt annat, inklusive hotellkvalificeringar struntar jag helt i.
Ska jag vara ärlig så tror jag att majoriteten av svenskarna inte är så intresserade av poängsamlande. Något som dock säkert är gångbart på en hel del andra marknader.
Så här är en som har slutat bry sig om dessa erbjudanden.

Jag har full respekt för att man behöver "vara lagd på ett speciellt vis" för att orka hålla på med sånt här.. :p

Hade det inte varit för rabatten (25-50%) man kan få på varje bokning + att The Fork ganska regelbundet erbjuder 300-1000 Yums per bokning under vissa kampanjer hade jag inte använt tjänsten alls lika mycket.

Att däremot käka mat med 50% rabatt på utvalda restauranger och dessutom dra in 500 Yums värda 125:- gör att jag använder tjänsten. Utbudet här i stan är lite skralt men det har blivit ett par besök på bl.a. Pizza Hut. Att käka en pizza för 50:- och dessutom få Yums värda 125:- är för bra för att jag ska kunna tacka nej.. ;)
 
Vi får hoppas att The Fork är lika frikostiga med kampanjkoder som Coop är. Det här är i alla fall min fjärde kampanjkod på knappt en månad och den ser inte ut att vara riktad. Tänk på att boka senast torsdagen 6:e januari 2022 (datum för måltiden kan vara senare).

"Vi ger dig till och med lite extra till din första middag för året. Du får 500 Yums med din första bokning, vilket hjälper dig att spara extra snabbt till 200 kr (eller till och med 500 kr) på en framtida matnota. Boka före fredag med koden: HEJ2022"
 

MrRob

Medlem
Tjäna 1000 yums med koden NOBLUES22 om du bokar innan fredag 21 januari 2022.

Det är felaktig info i mailet tydligen. Ger bara 300 Yums enligt deras kundtjänst.

Edit: Informationen i appen och hemsidan säger 300. Enbart mailet som blivit fel enligt chatsupporten. De erbjöd mig 1000 Yums på bokningen för att jag upptäckte felet.. så all's good :p
 
Last edited:

Dawes

Medlem
Jag har 1600 yums som går ut i närtid och inte haft någon specifik resa inplanerad till ort där de faktiskt går att lösa in.
Sneglade på närmaste hak som ligger utanför Ö-vik mitt ute i obygden, stationshuset i Skorped, inget man bara råkar svänga förbi direkt. (Restaurang | Stationhuset i Skorped | Västernorrlands län

Kikar dock i appen då och då för att se om något nytt dykt upp, som idag exempelvis, hepp! nytt tillskott i form av Opus pianobar där de till och med accepterar yums här i Sundsvall.
Plötsligt händer det :)
 
Jag har bokat en middag idag för 2000 yums, men jag mår inte riktigt bra. Om jag avbokar, får jag då tillbaka mina 2000 yums? Supporten hos The Fork är inte bemannad om helger så jag kan inte fråga dem.
 
Toppen