Senaste nytt

The Fork app med bonusprogram för bordsbokningar

MrRob

Medlem
Om man är helt ny hos The Fork, använd koden:
APP21 för 1000 Yums på första bokningen. Gäller året ut. Endast nya medlemmar.

Ännu bättre är att bli värvad av någon man känner. Man får fortfarande 1000 Yums men den som värvar en får även denna 500 Yums.

Går det att delbetala en nota med yums eller måste man ha tillräckligt med yums så det räcker till hela notan?

Inga problem att delbetala. Vi var i Göteborg och käkade förra helgen och 2000 Yums drog av 500:- på notan.
 

Robert flysas

Moderator
Halv OT, men, nöjd med maten där? Har de kvar gin-baren?
Helt sjukt att jag frågar när det är hemmaplan

Maten är jättegod. Flamberade pepparsteken är något jag skulle kunna äta varje dag;) Bifogar den nya menyn nedan. Den började dom med för drygt en vecka sedan. Ja, den är kvar:)

1F93EE2C-95E3-42DC-8EC4-B303C7C44A27.jpeg
 

MrRob

Medlem
Jag ser att The Fork nyligen lagt ned sin verksamhet i Danmark. Tråkigt för oss som planerat att använda lite Yums där (2000 Yums = ~700 SEK i Danmark).

Någon som hört rykten om nedläggning även i Sverige? Efter empiriska tester i mitt eget umgänge upplever jag att folks kännedom om vad The Fork är, och erbjuder, är nästan obefintlig. Kan inte heller minnas att jag någonsin sett någon form av marknadsföring för tjänsten i Sverige varken online eller i tryckt form.
 

KalleSus

Medlem
Jag ser att The Fork nyligen lagt ned sin verksamhet i Danmark. Tråkigt för oss som planerat att använda lite Yums där (2000 Yums = ~700 SEK i Danmark).

Någon som hört rykten om nedläggning även i Sverige? Efter empiriska tester i mitt eget umgänge upplever jag att folks kännedom om vad The Fork är, och erbjuder, är nästan obefintlig. Kan inte heller minnas att jag någonsin sett någon form av marknadsföring för tjänsten i Sverige varken online eller i tryckt form.
Jag har fått mail från The Fork sen de tog över efter Bookatable men har inte haft någon lust att fördjupa mig i hur det fungerar.
Bookatable gav ibland bra priserbjudanden på utvalda restauranger, men att hålla på och samla nån slags poäng som kallas något så larvigt som Yums gjorde att jag totalt tappade intresset. Jag har fullt upp med att hålla ordning på mina Eurobonuspoäng. Allt annat, inklusive hotellkvalificeringar struntar jag helt i.
Ska jag vara ärlig så tror jag att majoriteten av svenskarna inte är så intresserade av poängsamlande. Något som dock säkert är gångbart på en hel del andra marknader.
Så här är en som har slutat bry sig om dessa erbjudanden.
 
Som krögare har jag lite inblick i The Fork eller La fourchette som det heter i franskspråkiga länder. The Fork är enligt uppgift största bordsbokningsaktör i Europa, Australien och Latinamerika. Ägs av Tripadvisor. Om du bokar via deras app så tillkommer en kostnad för restaurangen med ca 16kr/gäst om du bokat under middagstid, lägre vid lunchtid. Yums kan du endast använda på vissa restauranger som accepterar dessa. TheFork brukar köra kampanjer där dom försöker få restauranger att erbjuda 50% rabatt på maten för sittande gäster, krogen betalar utöver detta bokningsavgiften till TheFork. Jag har på en av mina restauranger ca 50% av onlinebokningarna via TheFork, resten via egen hemsida och Facebooksida. På den andra restaurangen kommer ca 30% av onlinebokningarna via TheFork.
 

mha321

Medlem
Som krögare har jag lite inblick i The Fork eller La fourchette som det heter i franskspråkiga länder. The Fork är enligt uppgift största bordsbokningsaktör i Europa, Australien och Latinamerika. Ägs av Tripadvisor. Om du bokar via deras app så tillkommer en kostnad för restaurangen med ca 16kr/gäst om du bokat under middagstid, lägre vid lunchtid. Yums kan du endast använda på vissa restauranger som accepterar dessa. TheFork brukar köra kampanjer där dom försöker få restauranger att erbjuda 50% rabatt på maten för sittande gäster, krogen betalar utöver detta bokningsavgiften till TheFork. Jag har på en av mina restauranger ca 50% av onlinebokningarna via TheFork, resten via egen hemsida och Facebooksida. På den andra restaurangen kommer ca 30% av onlinebokningarna via TheFork.

Med risk att glida Off topic...

16kr/gäst låter spontant riktigt billigt för en middagsbokning. Det är den enda avgiften, det är inte också en fast månadskostnad eller så? Har du någon uppfattning om hur det står sig mot andra alternativ?

Ofta brukar ju "den stora spelaren" ta hutlöst betalt - tänk tex Expedia eller booking för hotell. De tar ju ofta 15-30%..
 
Toppen