Senaste nytt

The Fork app med bonusprogram för bordsbokningar

Samosaguas

Medlem
Jag gillar the fork, enkel att använda och poäng kommer hittils alltid vid bokning. Tyvärr så bor jag så till att det inte finns någon restaurang där jag kan lösa in mina yums..
Jag besökar dock rätt ofta platser där det går så inget större problem.
Ständigt förekommande kampanjer (just nu exvis) där man får 1000 yums vid bokning, värt 200 kr även om jag äter för mindre...
Därav följande fråga, är det problem att lösa in yums? (Förutom att det accepteras på få ställen)
Någon som har erfarenhet?
Jag har aldrig haft några problem att lösa in mina Yums. Enda problemet är som sagt att de är få restauranger där man kan lösa in.
 

Robert flysas

Moderator
Jag gillar the fork, enkel att använda och poäng kommer hittils alltid vid bokning. Tyvärr så bor jag så till att det inte finns någon restaurang där jag kan lösa in mina yums..
Jag besökar dock rätt ofta platser där det går så inget större problem.
Ständigt förekommande kampanjer (just nu exvis) där man får 1000 yums vid bokning, värt 200 kr även om jag äter för mindre...
Därav följande fråga, är det problem att lösa in yums? (Förutom att det accepteras på få ställen)
Någon som har erfarenhet?

Hej! Jag har samlat in över 7000 Yums, utomlands och i Sverige. Precis som du säger är det praktiskt taget omöjligt att lösa in dom i Sverige. När jag är i Frankrike går det jättebra, från standard till lyx. Därför hoppas jag komma dit i sommar/sensommar. Upplever att restaurangerna i Nice är extra bra när jag löser in dom, ungefär varannan säger ok till att lösa in dom. Dock har jag inte hittat en enda i Sverige. Bara tjäna och 20-50% rabatt på allt vilket är toppen.
 

Dawes

Medlem
Hej! Jag har samlat in över 7000 Yums, utomlands och i Sverige. Precis som du säger är det praktiskt taget omöjligt att lösa in dom i Sverige. När jag är i Frankrike går det jättebra, från standard till lyx. Därför hoppas jag komma dit i sommar/sensommar. Upplever att restaurangerna i Nice är extra bra när jag löser in dom, ungefär varannan säger ok till att lösa in dom. Dock har jag inte hittat en enda i Sverige. Bara tjäna och 20-50% rabatt på allt vilket är toppen.
Kollade just Paris, nästan 6000 restauranger anslutna, sjukt bra täckning.
Jag upplever ändå att det som fullt möjligt att hitta bra alternativ i Stockholm exempelvis, bara de faktiskt tar emot dem som det står i appen att de ska. (Har som sagt inte löst in något ännu)

Ser även att sydvästra europa ger 10/25€ medans norra ger 20/50€, grovt fördelat. Sen är ju inte priserna fullt detsamma från början heller

7000 yums är ju ändå ett bra värde på matkontot när man är ute och reser

Får du rabatt på notan även om du löser in yums samtidigt?
 

Robert flysas

Moderator
Kollade just Paris, nästan 6000 restauranger anslutna, sjukt bra täckning.
Jag upplever ändå att det som fullt möjligt att hitta bra alternativ i Stockholm exempelvis, bara de faktiskt tar emot dem som det står i appen att de ska. (Har som sagt inte löst in något ännu)

Ser även att sydvästra europa ger 10/25€ medans norra ger 20/50€, grovt fördelat. Sen är ju inte priserna fullt detsamma från början heller

7000 yums är ju ändå ett bra värde på matkontot när man är ute och reser

Får du rabatt på notan även om du löser in yums samtidigt?

Har inte testat tyvärr. Var i Sundsvall och hade en 150 kr voucher, samtidigt körde hotellet halva priset på alltsom man bokade via Fork. Jag och mina föräldrar gick på runt 650 kr efter rabatt och voucher. Vet de kör 25% nu hos många, så det är en bra deal. Tror t.o.m man kan bjuda in folk och få yums, får kolla upp det. En semester i Nice på 10 dygn ger otroligt mycket yums. Men det beror nog på att Fort kommer från Frankrike om jag minns rätt.
 

Robert flysas

Moderator
Många restauranger kör med rabatt vid bokning. Är i Sundsvall och Tant Augustas Kök (BW Baltic) har 25% på À la carte. Såg fler har lika i Sundsvall. Gäller för det antal personer du bokar för.
 
Toppen