Senaste nytt

The Fork app med bonusprogram för bordsbokningar

Walter

Medlem
Har stött på "thefork.se" i samband med bokningar på mindre restauranger och uppmärksammade nu att de har någon form av bonusprogram LaFourchette B2C

Återbäringen är inte jättebra, krävs ca 1000 poäng (Yums, ca 10 bokningar) för 200kr i avdrag på nästa nota, men fick i morse ett mail om att man får 1000 poäng om man bokar i samband med alla hjärtans dag.

Nån som har någon erfarenhet av detta? I teorin skulle man kanske kunna börja boka verkligen alla gånger, även man ändå är säker på att få bord, och då faktisk få nån voucher i månaden.
 

Link

Medlem
Används ibland, speciellt när jag är ute i sista minuten och vill slippa ringa runt efter bord, smidigt att se direkt i appen om det finns något ledigt. Sen är det likt hotels och Booking & co, där företag sänker sina priser för att synas. Bra för konsumenter men det är nog lätt hänt att man fastnar i fällan som budgetrestaurang som gör allt för exponering.
Om det inte bryter mot några regler så kan man skicka ett PM till mig så bjuder jag in till thefork så börjar man med 1000 yums
 

taxvalp

Medlem
Har också använt det några gånger i utlandet av smidighetsskäl. Det är precis som @Link skriver inte restaurangerna som ändå har gott om gäster som dundrar på med erbjudanden i The Fork. Vi hamnade på en riktigt usel bistro i Paris en fredagskväll eftersom vi var lata och ville boka bord i en app...
 

jmr

Medlem
Bokningssystemet och kampanjerna med 50% rabatt på matnotan och liknande är bra men själva bonussystemet är rätt värdelöst. Väldigt få restauranger som accepterar betalning med poängen i Stockholm i alla fall.
 

Samosaguas

Medlem
Finns relativt ofta koder som ger fler Yums vid bokningar. Vid bokningar fram till den 10 februari ger till exempel koden LOVE19 1000 Yums :)
 

pljung

Medlem
Bokningssystemet och kampanjerna med 50% rabatt på matnotan och liknande är bra men själva bonussystemet är rätt värdelöst. Väldigt få restauranger som accepterar betalning med poängen i Stockholm i alla fall.
Kan bara hålla med om att det är få restauranger som accepterar betalning med poäng, även om det kanske är aningen bättre i Göteborg än Stockholm.
 

pljung

Medlem
Enligt hemsidan så finns the fork i följande länder: Frankrike, Belgien, Brasilien, Danmark, Spanien, Italien, Nederländerna, Portugal, Sverige, och Schweiz.
 

Dawes

Medlem
Jag gillar the fork, enkel att använda och poäng kommer hittils alltid vid bokning. Tyvärr så bor jag så till att det inte finns någon restaurang där jag kan lösa in mina yums..
Jag besökar dock rätt ofta platser där det går så inget större problem.
Ständigt förekommande kampanjer (just nu exvis) där man får 1000 yums vid bokning, värt 200 kr även om jag äter för mindre...
Därav följande fråga, är det problem att lösa in yums? (Förutom att det accepteras på få ställen)
Någon som har erfarenhet?
 
Toppen