Senaste nytt

Strawberry (Nordic Choice) Kreditkort kampanj maj-juli 2023

perhall

Medlem
Såhär: Förbetala gör man ju inte riktigt bara för att man betalar i förväg på ett icke-avbokningsbart pris. Pengarna dras först när man checkar in. Jag menar de förbetalda priser som är icke-avbokningsbara.
+
Man betalar mindre (kanske 1360 istf 1450)
Man skyddar sig mot prisökningar närmare vistelsen (1450 kan bli 1650)
Just nu trippla poäng på 1360

-
Kan inte boka av
Kan missa kampanjer med t ex dubbla points
 

Qraze

Medlem
Precis, dock är det inte säkert att pengarna återbetalas automatiskt om man avbokar utan det kan krävas manuell handpåläggning från kundtjänst.
Kan bekräfta detta. Avbokade ett avbokningsbart rum som vi förbetalt. Strawberry kunde inte återbetala automatiskt utan jag blev kontaktad ett par dagar senare av kundtjänst och där fick jag uppge bankuppgifter för manuellt återbetalning.
 

mrestes

Medlem
Finns det något sätt att boka med Mecenat rabatten (som är avbokningsbar) och betalar i förväg? Ser ingen möjlighet när man boka via hemsidan och vet inte hur man boka Mecenat via appen.
 

Fredah

Medlem
Finns det något sätt att boka med Mecenat rabatten (som är avbokningsbar) och betalar i förväg? Ser ingen möjlighet när man boka via hemsidan och vet inte hur man boka Mecenat via appen.
Man kan förbetala i appen, även bokningar som är avbokningsbara.
Dvs. Boka som vanligt via hemsidan och betala därefter via appen. Om man går in på bokningen i appen finns en knapp ”pay”:
IMG_2604.jpeg
 
Toppen