Senaste nytt

Strawberry (Nordic Choice) Kreditkort kampanj maj-juli 2023

HCas

Medlem
Ah, noterade samma problem idag, har bara fått 10p/100 kr för en bokning på Strawberrys hemsida i helgen. För visst gäller 30p även när man förhandsbetalar rum, inte bara köp i kortterminalerna på själva hotellet?
Svarar mig själv, hörde av mig till kundtjänst och de fixade detta omgående. Dock fortfarande lite oklart för mig om det är 20p/100 kr eller 30p/100 kr som gäller om man förbetalar en bokning med kortet. Säkrast är väl att alltid betala i hotellets terminaler I guess.
 

Fredah

Medlem
Svarar mig själv, hörde av mig till kundtjänst och de fixade detta omgående. Dock fortfarande lite oklart för mig om det är 20p/100 kr eller 30p/100 kr som gäller om man förbetalar en bokning med kortet. Säkrast är väl att alltid betala i hotellets terminaler I guess.
Jag tolkar det som 30p/100kr även vid förbetalning och jag har fått det när jag har betalt via appen. Och om du betalar i hotellets terminaler så finns alltid en risk för fel poäng i restaurangen då många rapporterat att det kan strula, receptionen är då att föredra.
 

valln

Medlem
Strawberrys Kundtjänst förstår fortfarande inte att det är trippla bonuspoäng på inköp på deras hotell.
De tror att det upphörde i slutet på juli...
 

Fredah

Medlem
Strawberrys Kundtjänst förstår fortfarande inte att det är trippla bonuspoäng på inköp på deras hotell.
De tror att det upphörde i slutet på juli...
Dom har ju rätt i sak siste juli tog kampanjen om trippla poäng slut, den gav alltså 90p/100kr. Nu ska det vara dom normala 30p/100kr som gäller när man betalar med Strawberry Mastercard på deras hotell. Vilket såklart är tre gånger mer än köp på övriga ställen i Sverige (som ger 10p/100kr) men det är inte samma sak som trippla poäng.

Kan detta vara grund till missförståndet?
 

Fredah

Medlem
Näe, jag tror inte det var 90p/100 kronor inom kampanjen, jag tror det var samma 30p/100 kronor.
Screenshot 2023-09-08 at 11.14.13.png

Såhär ser det ut på mitt konto, kommentarer i rött är min tolkning av var poängen kommer ifrån.
Anledningen till olika datum är att jag betalade vistelsen i appen några dagar före ankomst.

Utan specifik kampanj ger alltså "Mastercard Poäng på Strawberry" 30p/100kr.
I ditt fall gissar jag att det istället står "Mastercard Poäng i Sverige" vilken ger 10p/100kr, det är i så fall klassificeringen som är fel och inte "trippelpoängen".
Detta problem har många andra rapporterat om tidigare men gissar att det blir förvirring med kundtjänst om termerna blandas.
Jag har aldrig gjort köp utomlands med detta kortet men gissar att det även finns en kategori som heter något i stil med "Mastercard Poäng utomlands" denna ska således ge 20p/100kr.

Eller som de själva skriver här: https://www.strawberry.se/medlemskap/partner/strawberry-mastercard/#formaner

Bonuspoäng på alla dina köp​

  • 30 bonuspoäng per 100 kr du spenderar hos Strawberry
  • 20 bonuspoäng per 100 kr i utländsk valuta
  • 10 bonuspoäng per 100 kr på alla övriga köp i svenska kronor
 
Toppen