Senaste nytt

Strawberry (Nordic Choice) Kreditkort kampanj maj-juli 2023

valln

Medlem
Vad gäller att betala in extra pengar så skulle det kunna påverka om köpet blir ett kreditkortsköp.
Yterliggare en anledning att kundtjänst inte kan föreslå det.
 

valln

Medlem
Ja, om du använder det som tänkt.

I alla fall i teorin skulle ett köp kunna omdefineras om jag betalar in pengar på eget bevåg.
 
Har någon testat att betala en hotellnatt med Curve kopplat till Strawberry under denna kampanjperiid? Ska till Norge och undrar om man får trippla poängen när man betalar på hotellet om det går via Curve. Man får ju vanliga kampanjbonusen via Curve (x2) så de kanske känner igen att köpet trots allt gjorts hos ett Strawberry-hotell också?
 

ekf

Medlem
Har någon testat att betala en hotellnatt med Curve kopplat till Strawberry under denna kampanjperiid? Ska till Norge och undrar om man får trippla poängen när man betalar på hotellet om det går via Curve. Man får ju vanliga kampanjbonusen via Curve (x2) så de kanske känner igen att köpet trots allt gjorts hos ett Strawberry-hotell också?
Skulle säga att det är högst osannolikt att du får det, då det för SEB Kort ser ut som att handlaren heter Curve och inte Strawberry
 
Har någon testat att betala en hotellnatt med Curve kopplat till Strawberry under denna kampanjperiid? Ska till Norge och undrar om man får trippla poängen när man betalar på hotellet om det går via Curve. Man får ju vanliga kampanjbonusen via Curve (x2) så de kanske känner igen att köpet trots allt gjorts hos ett Strawberry-hotell också?

Men kampanjbonusen triggas väl enbart pga att en transaktion genomförs på kortet?

När du handlar med Curve så registreras det som ett onlineköp från handlaren Curve. Vart du använt ditt kort egentligen är inget som följer med.
 

Mr Basic

Medlem
Blir inte klok på hur många poäng jag har rätt till. Rummet bokat under ”summer book early” (upp till 25% rabatt). Är Guld.
Rummet kostade 1313kr och betalades med Strawberry MC, hur många poäng bör jag få (för rummet samt betalning med kortet under x3-kampanjen)?

Så här tänker jag.
Rummet ger 1313 poäng +20% för guld = 1580p
3x131p = 394p
Totalt 1974p

Tänker jag rätt eller fel?
 

Ano

Medlem
Blir inte klok på hur många poäng jag har rätt till. Rummet bokat under ”summer book early” (upp till 25% rabatt). Är Guld.
Rummet kostade 1313kr och betalades med Strawberry MC, hur många poäng bör jag få (för rummet samt betalning med kortet under x3-kampanjen)?

Så här tänker jag.
Rummet ger 1313 poäng +20% för guld = 1580p
3x131p = 394p
Totalt 1974p

Tänker jag rätt eller fel?
Fel. Betalning med Strawberry MC bör under kampanjen ge 90p/100 kr på betalningar hos hotellen/hemsidan.
Dvs 1181p på betalningen i ditt exempel. (2756p Totalt)
 
Toppen