Senaste nytt

Strawberry (Nordic Choice) Kreditkort kampanj maj-juli 2023

Mr Basic

Medlem
Fel. Betalning med Strawberry MC bör under kampanjen ge 90p/100 kr på betalningar hos hotellen/hemsidan.
Dvs 1181p på betalningen i ditt exempel. (2756p Totalt)
Tack @Ano
Fan vad rörig poängsidan hos Strawberry är (eller så är det bara jag som är trög?).

Quality Carlia 1313kr
+10% bokad via hemsidan, inloggad (Guld-förmån)
+20% Guld-förmån
Borde landa på ca 1700 poäng?

Betalning med Strawberry MC
1313kr x3-kampanj 1181 poäng (för rummet)
1110kr för mat dryck, oklart om detta faller under x3-kampanjen? Om det gör det borde det innebära ca 990p

Totalt 3870 poäng, har jag tänkt rätt?

Det rödmarkerade verkar vara poäng för rummet.
Det grönmarkerade verkar vara poäng för betalningen av rummet.
Det blåmarkerade verkar vara betalning för det vi åt/drack i Carlias Bar 1803 (1100kr).
Vi bodde på Carlia 12-13/7 och betalade rum samt mat/dryck den 12/7.

IMG_3862.jpeg


IMG_3863.jpeg
 

Ano

Medlem
Huruvida köp i restaurang ger samma poäng som övriga köp hos Nordic choice brukar vara lite olika, (om restaurangen drivs i regi fristående från själva hotellet, om betalning sker inom annat system osv. Så brukar det kunna ”fela”.)
Anar att ni betalade köpet i restaurangen direkt vid måltiden?

Om möjligt, brukar det säkraste sättet vara att sätta upp notan på rummet, och sedan betala via systemet i receptionen, då stämmer det allt som oftast.

Poängen för dina köp hos hotellet verkar ha registrerats som ”vanligt” köp, och därför genererat 10% x 2, istället för 30% x 3.
Detta får du kontakta kundtjänst för att få korrigerat.
 

perhall

Medlem
Reglerna är ju lätt röriga, ibland ingår rest+minibar m m i kampanj, ibland inte. Dessutom är det rörigt rapporterat. Ibland kommer värsta poängregnet, ibland är det knapert, man får hålla lite koll. Jag hade bokat flera på en 3x kampanj en gång, de kom inte, jag fick bråka ganska mycket med kundtjänst och de hävdade att jag bokat fel dag. Då föreslog jag att de nog inte ställt om sitt system till vinter-/sommartid. De erkände, jag fick poängen. Kanske 10 000 andra gick utan...?
 

Mr Basic

Medlem
Reglerna är ju lätt röriga, ibland ingår rest+minibar m m i kampanj, ibland inte. Dessutom är det rörigt rapporterat. Ibland kommer värsta poängregnet, ibland är det knapert, man får hålla lite koll. Jag hade bokat flera på en 3x kampanj en gång, de kom inte, jag fick bråka ganska mycket med kundtjänst och de hävdade att jag bokat fel dag. Då föreslog jag att de nog inte ställt om sitt system till vinter-/sommartid. De erkände, jag fick poängen. Kanske 10 000 andra gick utan...?
Instämmer, det är väldigt rörigt. Så pass att Strawberry kundtjänst medger det. Fick dock bra hjälp och behövde inte bråka alls. :) Poäng för själva rummet samt ”saknad natt” kom in omgående och poäng för betalning med Strawberry MC kom in ett dygn senare.
 

hco

Medlem
x3 på hotellen kollar/kontrollräknar jag alltid. Det blir ibland fel (oftare för extras som inte är rummet). Men kundtjänst har alltid fixat utan att bråka.

Sista rycket nu! En knapp vecka kvar.
 

perhall

Medlem
Mellan 22 maj och 31 juli får alla som använder sitt Strawberry Mastercard dubbla bonuspoäng på alla köp, och trippla bonuspoäng på alla köp du gör med kortet på våra hotell.

Man kanske skulle passa på och boka några hotell till hösten med risk att missa kampanjer som kommer. Om man förbetalar ett rum för 2 000 kr får man ju 1 800 istället för 600 p på betalningen nu
 

HCas

Medlem
Mellan 22 maj och 31 juli får alla som använder sitt Strawberry Mastercard dubbla bonuspoäng på alla köp, och trippla bonuspoäng på alla köp du gör med kortet på våra hotell.

Man kanske skulle passa på och boka några hotell till hösten med risk att missa kampanjer som kommer. Om man förbetalar ett rum för 2 000 kr får man ju 1 800 istället för 600 p på betalningen nu
Samtliga förbetalnings-priser är icke avbokningsbara va? Dvs. man bör vara säker på att resan blir av innan man bokar för att dra nytta av trippelpoängen?
 
Toppen