Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

SK989

Medlem
En mycket stor försämring. Tallinn t.ex. - dit SAS har upp till sju flyg om dagen - har ingen Star Alliance-lounge och då spelar det ingen roll om man flyger Plus Full flex eller är EBD. Detsamma gäller Vilnius och en hel del andra orter. Att man säger upp avtalet på mindre orter som Olbia på Sardinien dit SAS flyger kanske 1-2 ggr i veckan under 1,5 månader mitt i sommaren är också en urholkning av värdet av att resa i Plus men påverkar inte så många men att SAS inte erbjuder lounge för sina passagerare som reser i Plus eller är EBG/EBD på orter dit SAS flyger mycket är väldigt, väldigt dåligt.
 

Dr. Miles

Expert
Sedan finns det många som har klagat att många tredjepartslounger inte håller mått och man kan vara utan dem.

Om de satsar mer pengar/resurs (som de har sparat ifrån andra lounger/fast track) på SAS egna lounger/Fast track, hoppas jag att det blir rejält bättre än idag.
 

EBGGOT

Medlem
Hur går detta ihop med att man skall "satsa på affärspax"?

Jag har nog +20 besök per år på nedlagda flygplatser! Loungerna är kassa i flesta fall MEN Fasttrack är ju livsviktig för mig - det sparar timmar per år!

Dublin, Barcelona etc ... Det är INGA småstäder! Det är ju här fasttrack betyder något!

Sedan att man går i från star gold konceptet gör mig bara förbannad! Jag vill ha lounge, fasttrack, business incheck när jag reser med SAS oavsett destination och biljett klass om jag har stargold/EBG/EBD/EBP! Det skall inte vara något för mig jag behöver "läsa på" fall den aktuell flygplatsen erbjuder det eller inte - DET SKALL VARA KONSEKVENT!

Lufthansa fick precis +20 resor 2017 ...
 

Kimmen00

Medlem
Hur går detta ihop med att man skall "satsa på affärspax"?

Jag har nog +20 besök per år på nedlagda flygplatser! Loungerna är kassa i flesta fall MEN Fasttrack är ju livsviktig för mig - det sparar timmar per år!

Dublin, Barcelona etc ... Det är INGA småstäder! Det är ju här fasttrack betyder något!

Sedan att man går i från star gold konceptet gör mig bara förbannad! Jag vill ha lounge, fasttrack, business incheck när jag reser med SAS oavsett destination och biljett klass om jag har stargold/EBG/EBD/EBP! Det skall inte vara något för mig jag behöver "läsa på" fall den aktuell flygplatsen erbjuder det eller inte - DET SKALL VARA KONSEKVENT!

Lufthansa fick precis +20 resor 2017 ...

Konsekvens är ju knappast SAS kända för..
 
Riktigt dåligt. Man tar alltså bort lounge och fast track i Manchester där det alltid är en soppa i säkerhetskontrollen?
Blir bara sämre och sämre. Hur ska man distansera sig från DY och Rajjan när man nu pratar outsourcing och ständigt klipper i alla konkurrensfördelar?

Kanske man skulle ta och titta på dom där konkurrenterna igen? Min plan har alltid varit att vara SAS trogen så länge jag flyger så mycket som jag gör nu (vilket ser ut att vara i två år till) men om jag tappar fördelarna så vette fasen om det är värt besväret.

Som jag förstår det så kommer Fast track att finnas kvar i Manchester, men inte lounge. Man rensar betydligt hårdare bland lounger än fast track.
De fast track som försvinner är:
Dublin
Milano (Linate + Malpensa)
Rom
Vilnius
Geneve
Malaga


Jag tolkar det tvärt om för MAN? Jag hittar inte loungen men tycker det ser ut som att fast track försvinner 1 februari 2017.
 

Thornado

Medlem
Jag tolkar det tvärt om för MAN? Jag hittar inte loungen men tycker det ser ut som att fast track försvinner 1 februari 2017.

Jag förstår att man kan tolka det så, men jag tror att andra kolumnen är en fortsättning på listan över lounger som stänger, dvs det är inte en fortsättning på fast track-listan. Om du tittar på nästa sida i dokumentet (där de listar vad som faktiskt kommer att finnas kvar) så ser du att MAN inte finns listad under lounger, men däremot för Fast track.
 
Vilket på sätt och vis är ännu mera typiskt då man kan köpa fast track access för £4 (diskussionen om vad man borde få med i priset åt sidan, det är överkomligt att göra så, åtminstone för mig i mitt privata resande), loungen däremot kostar £22.50 i T1 (tror det är samma lounge som SAS använder idag men är inte helt säker).

Sen är det oavsett för mig en kraftig försämring då jag alltid utgår ifrån MAN, men det går alltid att slå ut priserna och se om det är billigare att flyga med SAS och köpa till lounge och/eller fast track eller om det är bättre att använda en konkurrent.
 
Toppen