Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

dino_81

Medlem
Så om jag förstår det rätt så försvinner tillgången till samtliga tredjepartslounger i början av 2017 även för innehavare av EBG och uppåt?

EBG och uppåt kommer alltså endast ge tillträde till SAS egna lounger och lounger som drivs av andra bolag inom Star Alliance?

Detta ligger väl inte i linje med vad Star Alliance själva utannonserar med Star Gold? Kan det vara så att liknade förändringar kommer att ske där? Dvs. att Star Gold generellt inte kommer att ge tillgång till tredjepartslounger eller om detta är något SAS-specifikt.
 

martin1891

Medlem
Jag kan förstå att man avslutar samarbetet med vissa tredjepartslounger ifall det finns en annan *A lounge.
Det som jag tycker är fruktansvärt trist är nog att fasttrack och lounge försvinner på många semesterdestinationer. Ärligt talat vad alla Eurobonusmedlemmar eller SAS plus resenärer nu för anledning av välja SAS på semestern, och inte norsken?
 

Dr. Miles

Expert
Intressant att det är valfritt att erbjuda Star Alliance guldförmånerna...
Om SAS inte har avtal med lounger så gäller inte officiella förmåner där. Är det konstigt?
Det är inte så att andra Star Alliance Gold inte får använda lounger som andra SAS resenär får använda.

Star Alliance Gold track gäller endast på enstaka flygplatser så det är inte riktigt så att det gäller på alla Star Alliance flygbolags avgånar.
 

iRobert

Medlem
Jag tolkar det som att om du flyger på billigaste Go Light med Lufthansa så ger EBG dig lounge/Fast track, så länge Lufthansa har avtal om det med BUD. Om du däremot reser därifrån på SAS Plus Full Flex som EBG+ så får du inget av det.

Korrekt?

Bara om du reser med SAS. Åker du Lufthansa så får du givetvis 3:epartslounge i t ex Barcelona med ditt EBG, så det har inget med *A att göra.
Hoppas innerligt ni har rätt!
 

Kimmen00

Medlem
Tycker det var uselt av SAS. Nu berör det inte mig själv direkt eftersom jag inte har det resmönstret. Det finns alltid en A*-lounge där jag åker (i 99% av fallen).. Men förstår inte hur man kan skryta om förbättringar när man gör redigt med försämringar.
 
Toppen