Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

AABack2ARN

Medlem
Är det så att flygplatserna där tillgången försvinner (listan nedan) alla har den saken gemensamt att det inte finns någon lounge som drivs av ett bolag inom Star Alliance?

Så om vi flyger med SAS från någon av följande destinationer kommer vi ha inte tillgång till lounge oavsett kabinkalss eller status?

Billund,Dubrovnik,Dublin,Nice,Riga,Split,Venice,Vilnius,Aalborg,Aberdeen,Malaga,Alicante,Barcelona,Birmingham,Bologna,Budapest,Edinburgh,Rome,Faro,Gdansk,Keflavik,Krakow,Pulkovo,(London),Milan,Las Palmas,Linkoping,Manchester,Malta,Newcastle,Olbia,Bucharest,Palma de Mallorca,Palermo,Poznan,Prague,Pisa,Moscow,Tallin,Tel Aviv,Valencia,Wroclaw

Känns ju inte helt skoj - trots att del av loungerna har ganska låg kvalitet :(
 

jumbooze

Medlem
Detta var ju rätt tråkigt för en del flygplatser jag flyger till tappar 3:e partsloungerna, de är ju inte fantastiska men jmf med inget så är det trist
 

iRobert

Medlem
Vitsen med Plus känns plötsligt betydligt mindre.
EBG+ överlag känns som en tredjevärldsstatus nu, om jag förstår det hela rätt. Om jag flyger LH från BUD på billigaste M biljett (vanligt scenario,) har jag då inte längre access till att nyttja LH's fast track eller tredjepartslounge i egenskap av EBG? Så tolkar åtminstone jag det och då är ju plötsligt EBG+ piss värt..

Hoppas jag missförstår!
 

pswe

Medlem
Är det så att flygplatserna där tillgången försvinner (listan nedan) alla har den saken gemensamt att det inte finns någon lounge som drivs av ett bolag inom Star Alliance?

Så om vi flyger med SAS från någon av följande destinationer kommer vi ha inte tillgång till lounge oavsett kabinkalss eller status?

Billund,Dubrovnik,Dublin,Nice,Riga,Split,Venice,Vilnius,Aalborg,Aberdeen,Malaga,Alicante,Barcelona,Birmingham,Bologna,Budapest,Edinburgh,Rome,Faro,Gdansk,Keflavik,Krakow,Pulkovo,(London),Milan,Las Palmas,Linkoping,Manchester,Malta,Newcastle,Olbia,Bucharest,Palma de Mallorca,Palermo,Poznan,Prague,Pisa,Moscow,Tallin,Tel Aviv,Valencia,Wroclaw

Känns ju inte helt skoj - trots att del av loungerna har ganska låg kvalitet :(

Genomgående en klar försämring! Dock verkar det finnas en del oklarheter kring hur det blir i relationen mot Star Alliance. Exempelvis skrivs att Fast Track försvinner i Rom, men där finnns väl Star Gold Track? I Milano på Malpensa har Lufthansa en egen lounge, då borde väl Star Gold räcka för inträde?
 

JeanHell

Medlem
Just Malpensa står med i pdf-en som en lounge som fortfarande kommer fungera att komma in i.
Men jag förutsätter att om man till exempel om flyger SQ SIN-CPH och är EBD så kommer man fortfarande in i lounger på Changi?
 

apknug

Medlem
Köp biljett med billigaste flygbolaget och ett priority pass om avtalet longebesök planeras bli fler än 10.

Inte är det resenärerna som tjänar på eurobonus. There is no such thing as a free lunch.
 

Moco

Medlem
Riktigt dåligt. Man tar alltså bort lounge och fast track i Manchester där det alltid är en soppa i säkerhetskontrollen?
Blir bara sämre och sämre. Hur ska man distansera sig från DY och Rajjan när man nu pratar outsourcing och ständigt klipper i alla konkurrensfördelar?
 
Toppen