martin1891
Medlem
Star alliance Gold track finns ju ju på en del flygplatser där SAS säger upp fasttrack-avtalen
Bland annat, Milano, Geneve
Bland annat, Milano, Geneve
OK, då är det bara Plus-resenärer utan status som tappar fast track där då. Helt OK i min mening, det är ju ingen businessprodukt.Star alliance Gold track finns ju ju på en del flygplatser där SAS säger upp fasttrack-avtalen
Bland annat, Milano, Geneve
Hur går detta ihop med att man skall "satsa på affärspax"?
Jag har nog +20 besök per år på nedlagda flygplatser! Loungerna är kassa i flesta fall MEN Fasttrack är ju livsviktig för mig - det sparar timmar per år!
Dublin, Barcelona etc ... Det är INGA småstäder! Det är ju här fasttrack betyder något!
Sedan att man går i från star gold konceptet gör mig bara förbannad! Jag vill ha lounge, fasttrack, business incheck när jag reser med SAS oavsett destination och biljett klass om jag har stargold/EBG/EBD/EBP! Det skall inte vara något för mig jag behöver "läsa på" fall den aktuell flygplatsen erbjuder det eller inte - DET SKALL VARA KONSEKVENT!
Lufthansa fick precis +20 resor 2017 ...
Samtidigt så är det ju en av få anledningar att faktiskt välja plus... Särskilt Plus saverOK, då är det bara Plus-resenärer utan status som tappar fast track där då. Helt OK i min mening, det är ju ingen businessprodukt.
Riktigt dåligt. Man tar alltså bort lounge och fast track i Manchester där det alltid är en soppa i säkerhetskontrollen?
Blir bara sämre och sämre. Hur ska man distansera sig från DY och Rajjan när man nu pratar outsourcing och ständigt klipper i alla konkurrensfördelar?
Som jag förstår det så kommer Fast track att finnas kvar i Manchester, men inte lounge. Man rensar betydligt hårdare bland lounger än fast track.
De fast track som försvinner är:
Dublin
Milano (Linate + Malpensa)
Rom
Vilnius
Geneve
Malaga
Jag tolkar det tvärt om för MAN? Jag hittar inte loungen men tycker det ser ut som att fast track försvinner 1 februari 2017.