Senaste nytt

Statusplaner 2023

Sir Lemon

Medlem
Ja du får ju 4000kr om året att äta för i Sverige och utomlands plus ett par andra dining erbjudande samt lounge on the go osv.
Det gör ju att kortet blir gratis.
Äter gör jag ju på semestern oavsett och jag spenderar ett par weekends per år på resande fot i Sverige också då jag behöver äta.
Gratis skulle jag inte säga. Det kommer med en kostnad på 6 papp. Självklart förstår jag ändå hur du tänker.
 

jerixon

Medlem
Nej men det innebär ingen som helst extra kostnad, då jag oavsett hade spenderat exakt de pengarna på mat.
Flera av ställena äter jag ju redan på regelbundet.
Säger inte att det lönar sig för alla. Men jag går väldigt mycket plus på och sparar faktiskt pengar på att ha Amex Platinum.


Gratis skulle jag inte säga. Det kommer med en kostnad på 6 papp. Självklart förstår jag ändå hur du tänker.
 

Sir Lemon

Medlem
Nej men det innebär ingen som helst extra kostnad, då jag oavsett hade spenderat exakt de pengarna på mat.
Flera av ställena äter jag ju redan på regelbundet.
Säger inte att det lönar sig för alla. Men jag går väldigt mycket plus på och sparar faktiskt pengar på att ha Amex Platinum.
Det gör jag också . Men jag skulle inte i min egen budget strunta i att ta upp en utgiftspost på 6.000:-. Skulle isf skriva 6.000:- som en utgift i den kolumnen och sedan göra avdrag i utgiftskolumnen på det belopp jag anser mig kunna stryka i samma tabell på grund av min utgift. Men nog om det nu. I’ve got your point and you mine.
 

JacobGBG

Medlem
Nej men det innebär ingen som helst extra kostnad, då jag oavsett hade spenderat exakt de pengarna på mat.
Flera av ställena äter jag ju redan på regelbundet.
Säger inte att det lönar sig för alla. Men jag går väldigt mycket plus på och sparar faktiskt pengar på att ha Amex Platinum.

Finns det någon publikt anslagen lista på vilka restauranger som ingår? Av vad jag kan se kan man bara få kompeltt lista i Amex Expereinces appen om man redan har ett Amex Plat anslutet.
 

jerixon

Medlem
Så kan man absolut också göra :)
Men nu orkar jag inte budgetera över huvud taget mer än det nödvändiga till revisorn.... haha
Det gör jag också . Men jag skulle inte i min egen budget strunta i att ta upp en utgiftspost på 6.000:-. Skulle isf skriva 6.000:- som en utgift i den kolumnen och sedan göra avdrag i utgiftskolumnen på det belopp jag anser mig kunna stryka i samma tabell på grund av min utgift. Men nog om det nu. I’ve got your point and you mine.
 
Toppen