Senaste nytt

Statusplaner 2023

Flyg:
Har just nu M&M Senator från Lufthansa, men kommer halka ner till Silver (Lufthansa FT) i slutet på februari. Har dock en resa till Mex bokad i F och i april hade jag tänkt mig att göra en milage run till Aukland på Nya Zeeland.

Om nån har bra förslag på rutt från GOT i Business till Nya Zeland eller Australien så hojta gärna. Resmål har mindre betydelse runt det området. Hade tänk att stanna på destinationen runt 1 dag.
 
Flyg:
Har just nu M&M Senator från Lufthansa, men kommer halka ner till Silver (Lufthansa FT) i slutet på februari. Har dock en resa till Mex bokad i F och i april hade jag tänkt mig att göra en milage run till Aukland på Nya Zeeland.

Om nån har bra förslag på rutt från GOT i Business till Nya Zeland eller Australien så hojta gärna. Resmål har mindre betydelse runt det området. Hade tänk att stanna på destinationen runt 1 dag.
Går nu förlänga SEN status ett år för 1400€, så nu ”slipper” man en milage run.
 

JacobGBG

Medlem
Haha såg nu att man kan köra en MR från Milano till Brisbane för runt 3000EUR. Jävlar va sugen man blev nu... :)
Är med EVA i D class så ger ju en hel del poäng.
ToR blir det rätt precis 25k poäng. Så grovt räknat 1p/kr. Ur intjäningsperspektiv så finns det bättre alternativ intra-europa under 2X kampanjen. Med det sagt så är nog upplevelsen här med EVA långt mer attraktiv än att tjäna samma poäng på en fullpackad ATR med bussgate.
 
Last edited:
ToR blir det rätt precis 25k poäng. Drygt 31k med Guld. Så grovt räknat 1p/kr. Ur intjäningsperspektiv så finns det bättre alternativ intra-europa under 2X kampanjen. Med det sagt så är nog upplevelsen här med EVA långt mer attraktiv än att tjäna samma poäng på en fullpackad ATR med bussgate.
Ahh du tänker på EB va? Själv har jag MM Senator så ger lite mer, men helt rätt beror ju på vilket program man har.
 

C _J

Ny medlem
Trevlig tråd det här med många kloka funderingar :)

Flygprogram.
- Fortsatt SAS och eurobonus även om det tar emot lite. Har haft ganska många dåliga erfarenheter med SAS senaste året och då jag oftast reser inom Europa med utgångspunkt Göteborg är dessutom utbudet minst sagt skralt. Innan uppskattade jag att det blev några extra legs pga mellanlandning i Köpenham, men senaste året har kombinationen av "bussgate", små plan utan wifi och eventuellt min ålder tagit ut sin rätt. Hur som helst, är EBD och har ett år kvar till LTG gold så jag håller mig kvar något år till. Min kvalificeringsperiod slutar i Februari och blir eventuellt EBD igen, sedan blir det minsta möjliga insats för att kvalificera för guld.

Funderar på M&M eller Flying Blue, flyger en del till både Nederländerna och Frankrike.

Hotelprogram.
Jag har inte brytt mig så mycket om hotellprogram tidigare, men börjat fundera lite efter att ha läst i den här tråden :) Jag är nog medlem i de flesta när jag tänker efter. Det blir hotels.com ganska ofta eftersom man får en gratisnatt efter var tionde bokning. Skaffade Marriott under fjolåret och det verkar ganska bra om man har en högre statusnivå, så det är möjligt jag skiftar till det.


Kreditkort.
- SAS Amex Elite, har haft det i många år och är rätt nöjd med kortet. Kommer behålla då jag antagligen behöver statuspoängen nästa år. Om ett år skaffar jag antagligen ett SAS Amex Premium istället. 400 kr/månad är rätt mycket men det betalar sig flera gånger om ifall man lyckas utnyttja 2-4-1.

- SAS MC premium, behåller åtminstone till November då det är dags att betala ny årsavgift.

- Amex Platinum/Guld, möjligt jag skaffar något av dem under året. Lounge-on-the-go är bra och då jag bara har Star Alliance Gold kan det vara skönt med möjlighet till loungeaccess när man flyger med andra bolag. Det blir antagligen i samband med att MC Premium åker ut.

- SJ Prio Mastercard, klipper antagligen det här under året. Reser inte så mycket med SJ längre.

- Norwegian, kostar inget och inga avgifter för kontantuttag utomlands. Det får nog ligga kvar.
 
Toppen