1,5h innan dagens tågresa till Malmö får man ett sms om att AC är ur funktion i min vagn och man är hemskt ledsna för det...
40 grader när man kliver ombord och en "doft" som mer går åt omklädningsrum än tågvagn möter en.
I höjd med Södertälje (start i Stockholm) hade det varit lämpligt att byta till nya kläder...
Det bjuds åtminstone på "tågvarmt" vatten på tetra i min vagn. Tänk om det kunde varit kallt...
Dessutom kör SJ fram tåget åt fel håll, dvs alla som bokat säte i tågets riktning får nu åka baklänges (exakt samma sak hände påbörjat förra resan till Malmö, 2 av 2 på den).
Finns det någon försäkring man kan teckna för detta? SJ erbjöd gratis ombokning till annat tåg, problemet är att alla andra tåg är fullbokade så det hjälper ju inte. Hade man kunnat avboka pga oegentligheter och sen tagit det på amex platinum försäkringen med ersättning om 2000 och köpt en biljett med SAS till Köpenhamn istället? Det hade blivit samma pengar ungefär om man fått ut det påbörjat försäkringen plus återbetalning av biljett.
Sen undrar folk varför man flyger istället för att åka tåg... Ett flyg utan AC/Ventilation hade aldrig accepterats och hade ställts in om man inte kunde laga det eller hitta annat flygplan.