Senaste nytt

SJ - Det här gjorde ni INTE bra!

Som jag tolkade deras försök behövdes antingen bankid eller svenskt mobilnr för att komma vidare.

Det går att ta sig runt det - en lyckades genom att maila sj och manuellt få ett konto upplagd, och därefter koppla biljetten till det. Men det är väldigt krångligt.... Hon fick då infon i appen efter att explicit ha gått in och sökt, men ingen notifiering eller liknande.

Måste man ha konto i appen för att köpa biljetter?

Jag vet inte så ärlig fråga. Jag har mitt priokonto så är ju alltid inloggad. Att tvinga på folk konto låter som en typisk sj-lösning.

Utländska medresenärer fick ingen information alls. Inget sms, inget mail, ingenting.
Kan ju bero på att utländska operatörer blockar svenska SMS. Det är inte heller alla som klarar av eller ens tänker på att skriva sitt telefonnummer på internationellt format. SJ borde absolut skicka mail också.

Utländska resenärer kan inte heller enkelt få in biljetterna i appen, eftersom de inte har svenskt bankid.
På Android är det i alla fall inga problem att lägga till en biljett i appen utan att ha konto.

Jag lägger den här, så får ni andra kommentera
779475c0879955ac4cad40c0373f177d.jpg

Göteborg, eller gamla bild?

För mig är den mest värdefulla förmånen med SJ Prio svart den kostnadsfria ombokningen samma dag. Det gamla bokningssystemet var lätt att använda med den svarta förmånen från SJ Prio. Med det nya systemet måste jag kommunicera med en SJ-person för att kunna använda denna SJ Prio svarta förmån.

Göteborg, eller gamla bild?

För mig är den mest värdefulla förmånen med SJ Prio svart den kostnadsfria ombokningen samma dag. Det gamla bokningssystemet var lätt att använda med den svarta förmånen från SJ Prio. Med det nya systemet måste jag kommunicera med en SJ-person för att kunna använda denna SJ Prio svarta förmån.
Det funkade länge enkelt men det slutade faktiskt att fungera innan de bytte system. Senaste året har jag varit tvungen att kontakta chatten varje gång jag behöver omboka som Svart Prio. De är jättetrevliga där men hade ju varit enklare och mer dygnetrunttillgängligt utan.

Det funkade länge enkelt men det slutade faktiskt att fungera innan de bytte system. Senaste året har jag varit tvungen att kontakta chatten varje gång jag behöver omboka som Svart Prio. De är jättetrevliga där men hade ju varit enklare och mer dygnetrunttillgängligt utan.
Jag kunde göra tågbytet samma dag i appen själv utan problem i februari eller mars, men sedan tog det slut för mig. [Jag blev Prio Black för första gången i år (2024).]

Eftersom jag nu ska göra förändringarna med en SJ-person (appchatt, telefon, lounge). Jag tyckt att appchattanställda är mest flexibla för att byta tåg, men appchattanställda är inte öppna hela natten.

Toppen