Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Så det är married segments med andra ord? När jag bokade frågade jag först efter CPH-SIN (fanns) och sedan SIN-SYD (fanns ej). Men om jag hade frågat om CPH-SYD kanske det hade funnits lediga awards?

Och eftersom jag nu har bokat CPH-SIN lär jag inte kunna hitta CPH-SYD om jag ringer nu eftersom 2 awardplatser redan är bokade på först benet.

• Gilla
Reactions: Gus
Men om jag hade frågat om CPH-SYD kanske det hade funnits lediga awards?

Jag frågade när jag bokade om min resa (iofs SYD-CPH) och då fanns inte First bokningsbart på sträckan SYD-SIN.....sen om det beror på att det inte fanns platser eller inte gick att boka för Eurobonuspoäng vet jag ju inte. SYD-SIN mellanlandar dessutom i Canberra, kanske också påverkar.

Svarar på min egen fråga; Ett rungande JA! Bokade precis SQ F t/r för 2 pax hela vägen från CPH till AKL. Postar i lyckade bokningar tråden också.

Har en resa bokad för CPH-SIN i september. Tyvärr så är det bara 777ER som visas för SIN-AKL-SIN i samband med de datumen. Något tips på när de kör 380?

Edit: Svarar på min egna fråga ifall någon annan letar. Verkar som om de lägger om till två flighter per dag den 28e oktober, varav den ena är 380.

Last edited:
Har en resa bokad för CPH-SIN i september. Tyvärr så är det bara 777ER som visas för SIN-AKL-SIN i samband med de datumen. Något tips på när de kör 380?

Edit: Svarar på min egna fråga ifall någon annan letar. Verkar som om de lägger om till två flighter per dag den 28e oktober, varav den ena är 380.

Bokar du hela sträckan CPH - AKL med kortaste anslutningar i SIN får du 777ER till AKL och A380 på resan tillbaka till SIN.

Hemlis ;)

Ja det finns väl bara 2-3 plan med Nya sviten och det är dessutom en halvering av antal pax dom tar in. Ytterst tveksam att den någonsin blir tillgänglig.

Hittade bara 1 säte på datumen 2 jan - 16 jan.

Hur ser man om det är gamla eller nya sviten? På deras sajt finns två olika A380 med olika sestmaps beskrivna men hur vet man vilken som går på vilken sträcka?
Gaaah har inte nått spend ännu men har massa poäng. Frustrerande.
Några tips på hur man gasar spend? Coop presentkort lär funka(?)

Last edited:
Hur ser man om det är gamla eller nya sviten? På deras sajt finns två olika A380 med olika sestmaps beskrivna men hur vet man vilken som går på vilken sträcka?
Presentkort går på Ica, systemet, apoteket.
Om du har restskatt betala med billhop. Köp dina sommardäck redan nu. Boka hotell på flexibel (avboknbar rate plan) på det resmål du vill flyga

• Gilla
Reactions: Gus

Har du inte konto på Billhop så skaffa det, så att du kan betala räkningar med kortet. Sen bjuder du in alla du känner att göra likadant så slipper du avgiften också.

Auckland går med gamla kabinen som har 12 säten om jag kommer ihåg rätt. Du ser detta enkelt i expertlyer vilken kabin som är på varje flight.

Toppen