Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Om någon vill åka så har en fågel viskat till mig om följande datum om man vill ha två biljetter i First:

Ut (CPH-SIN):
September: 4, 15, 27, 28
Oktober: inga datum kvar (bokade själv en av de sista idag)
November: 13, 16, 23, 27, 29, 30
December 1

Retur (SIN-CPH):
September: 9, 23
Oktober: 3
November: 15, 22, 25, 27, 28, 29
December: 2, 5, 6

Som vanligt, ingen garanti och mycket kan hända till Tallinn öppnar. Men gör ett försök, och rapportera gärna om du fick till en bokning

Jag kollade ITA och sökte på fyra platser i First CPH-SIN och SIN-CPH. Sen när jag ringde Tallin frågade jag om platstillgänglighet för två veckor som jag hade sökt på och de stämde exakt med de jag såg på ITA. Det fanns två platser tillgängliga då för awardbokning.

Vet inte om det alltid gäller då ITA inte är realtid men om det stämmer så borde det funka att söka direkt på Singapore Airlines hemsida.

Last edited:
Jag kollade ITA och sökte på fyra platser i First CPH-SIN och SIN-CPH. Sen när jag ringde Tallin frågade jag om platstillgänglighet för två veckor som jag hade sökt på och de stämde exakt med de jag såg på ITA. Det fanns två platser tillgängliga då för awardbokning.

Vet inte om det alltid gäller då ITA inte är realtid men om det stämmer så borde det funka att söka direkt på Singapore Airlines hemsida.
Förlåt men... Vad är ITA? :)

Auckland går med gamla kabinen som har 12 säten om jag kommer ihåg rätt. Du ser detta enkelt i expertlyer vilken kabin som är på varje flight.
Tack, Sydney har en avgång med 6 platser. Det märkliga är att denna config inte finns med på SQ seat Map på deras egen hemsida.
Vad är förresten skillnaden på nya och gamla kabinen?

Som redan nämnts så verkar man "bara" få boka 2xF-platser. Vi är 2vuxna+2barn, Tallin hittade 2xF+2xBUS ToR CPH-SIN men uteslutet då familjen vill resa tillsammans. Någon som vet om övriga 2xF-platser släpps när resan närmar sig (förutsatt att de fortfarande är obokade)?

Någon som vet om övriga 2xF-platser släpps när resan närmar sig (förutsatt att de fortfarande är obokade)?

Med tanke på att detta är helt nytt så kan man nog utgå från att ingen har empirisk erfarenhet. Jag skulle dock bli extremt förvånad om Singapore släppte hela kabinen som awards.

Tack, Sydney har en avgång med 6 platser. Det märkliga är att denna config inte finns med på SQ seat Map på deras egen hemsida.
Vad är förresten skillnaden på nya och gamla kabinen?

Jo det gör den, här är den nya:
https://www.singaporeair.com/saar5/pdf/OurFleet/A380-BusinessandSuites-upperdeck-4class.pdf

Man kan göra en dubbel suite längs med fönstren istället för på mittenraden

New-Singapore-Suites-Class-4.jpg

Som redan nämnts så verkar man "bara" få boka 2xF-platser. Vi är 2vuxna+2barn, Tallin hittade 2xF+2xBUS ToR CPH-SIN men uteslutet då familjen vill resa tillsammans. Någon som vet om övriga 2xF-platser släpps när resan närmar sig (förutsatt att de fortfarande är obokade)?

Tror inte på att Singapore skulle släppa de två resterande platserna som award. Det är storartat att dom släpper 50 procent av F platserna som awardbiljetter. Jag tror detta är en tillfällig kampanj som man inte kan förvänta sig vara under en längre tid. Sedan vet jag inte hur Singapore policy är när det gäller barn i First. När jag åkte med Malaysia i First var barn inte tillåtna i First. Men om nu en familj bokar upp alla fyra platserna i First borde det ju vara Ok, då finns ju ingen utomstående som skulle kunna skylla på att bli störd av barn i kupen.

Toppen