Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Ska man bara kolla tillgänglighet kan man alltid ringa vanliga kundtjänst. Brukar gå fortare än att ringa Tallinn.

Ringde SAS nyss och kollade tillgänglighet på 4 avgångar den närmsta månaden.
Min känsla är att det släpps 2 awards per flight (alt. så vill de ha 2 platser kvar till försäljning).
De avgångar som hade F4 på expertflyer hade 2 platser lediga. De som hade F3, där fanns det bara en plats att boka som award.

Lite förvånande att man låter hälften av platserna säljas ut som award biljetter. Men å andra sidan är det väl inget seriöst företag som låter sina anställda resa i First med de priser som publiceras. Men det är bara att tacka och ta emot, jag lägger gärna 190 000 Eurobonuspoäng samt en 2-4-1 voucher på en resa med hustrun i First till Singapore.

Lite förvånande att man låter hälften av platserna säljas ut som award biljetter. Men å andra sidan är det väl inget seriöst företag som låter sina anställda resa i First med de priser som publiceras. Men det är bara att tacka och ta emot, jag lägger gärna 190 000 Eurobonuspoäng samt en 2-4-1 voucher på en resa med hustrun i First till Singapore.
Jag undrar om det är den normala tillgängligheten för PPS alt. Solitaire-medlemmar på samtliga linjer, och att även SAS Eurobonus nu fått tillgång till dessa platser enbart på denna linje.

Enligg herro på FlyerTalk, Allan Hoffery, Sales and Communication Manager Nordic på Singapore Airlines svarade så här:
Sinagpore Airlines skrev:
As a response to the increased number of requests from our travellers on the routes between both Copenhagen and Stockholm and Singapore, we are pleased to announce that members from EuroBonus, our Joint Venture partner SAS’ FFP program, will have the opportunity to redeem on First Class service on Copenhagen– Singapore vv as well as Business and Economy class services on Copenhagen and Stockholm – Singapore vv. Since the start early this week we have seen a high demand for our First Class seats from Copenhagen as well as an increased interest in Business Class seats from Copenhagen and Stockholm
https://www.flyertalk.com/forum/29483106-post6.html

Om detta stämmer, First class award på Singapore Airlines Boeing 777-300ER (77W) med SAS EuroBonus poäng gäller endast för Singapore-Köpenhamn v.v.

Toppen