Dags för upploppet, nu börjar vi närma oss slutet på denna resa! Men efter dagens uppdatering kommer där finnas två delar kvar varav ena är hemresa och sista en samfattning
När jag den 8/8e egentligen skulle suttit på flight SQ107 på en av få revenuebiljetter denna resa var jag ganska glad att det var just en biljett för 400:- med SQ mellan KUL-SIN som jag va tvungen att vaska och inte något längre bonusben!
Under dagen kände jag att jag återfick energi och kunde på kvällen ta ett nytt beslut att vi åker dagen efter den 9/8 istället, nya biljetter bokades med Malindo/Batik Air med flight OD807 som skulle avgå kl 15:05, lite i senaste laget då man torskar en hel dag i Singapore till nästan när vi redan förlorat en, men kändes tryggare att ta en eftermiddagsflight och få vila ut ordentligt och inte stressa iväg på morgonen!
Bokade en Grab Premium för en lite skönare känsla när man inte känner sig 100% för att slippa få någon av dom riktigt sunkiga bilarna man fick under tiden i KL när man bokade dom vanliga ibland.
Fram dyker en executive bil upp istället för premium, helvete vilka stolar det va i den där Toyota Vellfire'n, sjukaste jag varit med om i bilväg!
T.o.m SAS Plus kunde slänga sig i väggen inkl. longhaulstolar!
Smidig incheckning med Batik, lite väntetid men inte allt för farligt, det trevligaste va att incheckningsagenten inte ens nämnde sambon's övervikt på 1kg och lät det passera okommenterat, det uppskattades så vi slapp flytta över ännu mer än vi redan gjort på hotellet!
Batik flighterna gick från Sateliteterminalen dit det gick buss numera, verkar vara tåg i vanliga men under renovering? Jag är osäker.
Jag gillade terminalen iaf, sånt här kan få mig på bra humör att mötas av på en flygplats, lite Changi-light
Planet som skulle ta oss det korta hoppet på 185miles till Singapore va en 7år gammal 737-800 med regnr: 9M-LCU, tycker deras livery är ganska fina faktiskt! Stjärten tycker jag är riktigt fin
Vi måste satt något nytt rekord i flygtid, 22min sena ut och en flygtid på 1h28min!!! Mellan KUL-SIN är det fan helt otroligt!
Det var kö in så vi fick dubbla flygtiden mot vanliga flighter med att cirkla runt
Väl framme i Singapore hade vi en poängbokning på Hilton Garden Inn Serangoon, 30k/natten va ett kap kände jag i Singapore, den staden är inte gjord för min plånbok, men kändes skönt att ha lite Hiltonpoäng liggandes!
Hade haft kontakt med hotellet och sagt att jag va lite under vädret och va tvungen att komma en dag senare, inga problem sa dom.
Direkt när jag sträckte fram passet så frågade hon i repan om jag mådde bättre och hade full koll på vad som hade hänt, kändes genuint och snällt!
Helt ok utsikt, men tycker jag kunde fått en rum lite högre upp än på "första" våningen...
Vi började med att dra ut direkt på kvällen och "göra" stan, drog först till Chinatown och jag åt mitt första mål mat på 48h, hade inte ätit en smula.
Sen drog vi runt i stan och kikade runt lite överallt på kvällen runt i Garden by the bay, det va Singapores nationaldag så va extremt mycket människor ute!
Första riktiga dagen började vi med att stiga upp tidigt och ta tunnelbanan ut till botaniska trädgården och promenera runt där i flera timmar, där även ett besök på den "inhägnade" Orkidéeträdgården fick sig ett besök, väl värt det!
Efter det drog vi vidare till Kampong Glam och Arab Street och käkade lunch och promenerade runt i kvarteren där!
När vi skulle ta bussen ner till downtown för att kika lite där så passerade vi Raffles, det var så nära jag kom tyvärr!
Någon gång hade jag velat bo där, men inte just nu!
Med tanke på att man va rätt tom på energi från att ha varit matförgiftad va man ännu mer slut på energi efter ha gjort närmare 30.000steg den dagen
Så vi drog tillbaka till hotellet och tog ett dopp i poolen, välförtjänt!
På kvällen blev det dumplings till middag i chinatown och ett par GT under happy hour, dumpling darlings kan jag rekommendera, riktigt bra!
Liten men effektiv meny och prisvärt!
Nu återstår bara hemresan!