Senaste nytt

[Semi-live] Kära dagbok... Asienresan som äntligen blev av!

Tonton

Medlem
Hatten av!

Det tar mycket längre tid än man vad tror på förhand att det ska ta att skriva en reserapport. Så stor kudos för att du orkade kämpa dig igenom hela reserapporten, trots oväntade magsjuka och annat som tagit både energi och tid på resan.

Ser redan fram emot nästa rapport :cool:
 

Rickard_O

Medlem
Hatten av!

Det tar mycket längre tid än man vad tror på förhand att det ska ta att skriva en reserapport. Så stor kudos för att du orkade kämpa dig igenom hela reserapporten, trots oväntade magsjuka och annat som tagit både energi och tid på resan.

Ser redan fram emot nästa rapport :cool:
Det kommer nybörjargodis till dig i det sista inlägget!
Inget avancerat men om jag minns rätt är det sånt som får dig att gå i gång ;)
 

aruba1

Medlem
Grymt bra rapport och eloge till dig som orkade skriva till sista episod. Trodde ett tag att du skulle ge dig in på cliffhanger likt någon annan här på BC
Och så förstås tack ännu en gång för en trevlig kväll i loungen på Doubletree i Jakarta!
 

Rickard_O

Medlem
Det sista blir en liten sammanställning av alla kostnader och vad vi har lagt ut, är alltid intressant när andra har gjort det.
Denna resa tror jag vi satte en budget på 700:-/natten för boende, innan avresa landade vi på 785:-/natt vilket vi tyckte va godkänt!
Tror vi gick över pga vi valde att bo på Hilton i Jakarta istället för ett Novotel eller liknande för halva priset, men med upplevelsen på Doubletree i Jakarta så var det definitivt värt den extra tusenlappen eller vad det blev!

Nu landade snittet på 873:-/natten istället pga vi vaskade två nätter på Gili Island och tog dom två nätterna på Pullman Lombok

Lejonparten av flygen var ju bokade med poäng, innan avresa skulle vi egentligen bara ha haft en revenuebokning mellan Kuala Lumpur och Singapore.
Men det slutade med 2st revenuebokningar (3st om man räknar med att vi vaskade en pga matförgiftning, men har inte orkat ändra då detta är utom kontroll och jag tänkte jag behåller allt som jag själv har kunnat påverka utan yttre omständigheter som jag även kanske kan få tillbaka pengar för sen).

Vi valde att flyga tillbaka till Bali från Gili/Lombok istället för att åka båt tillbaka sen blev det två nätter extra på Pullman Lombok.



Alla hotell, alla kostnader och poängkostnader inkl köp av poäng.

1692717573696.png



Alla flyg och dess kostnader!

1692717622086.png


Jag har extremt låga excelkunskaper så döm mig inte, men jag har fått med den information som va viktig för mig att hålla koll på allt! :)

@Tonton Jag har för mig att du brukar syssla med sånt här, eller har jag drömt det? :D


Så nu säger jag tack för mig och tack för alla fina hejarop som kommit längs med vägen, ni är alldeles för snälla!
Nu stänger vi butiken för denna sommar och fokuserar på att jobba in lite komptimmar och förhoppningsvis kan hitta på något kul i höst/vinter!

Ha en för jävlig jobbhöst allihopa och försök se ljuset i tunneln!

Puss
 
Last edited:

Rickard_O

Medlem
Kul resa ni har gjort. Bara att bita ihop och börja samla ihop mer poäng så tjejen blir nöjd. Keep going!
Tyvärr så badar vi i eurobonuspoäng där hemma, svårare att få ledigt från kneget än att spara ihop poäng tyvärr!
Lite därför vi valde att bränna 100k poäng på att flyga två sträckor som nästan hade kostat samma pengar i economy som skatterna på dessa businessbiljetter gick loss på.
 
Toppen