Nu har man varit hemma i snart två dygn och dags att slutföra detta påbörjade projekt.
När vi förlorade en dag i Singapore valde jag helt att lägga rapporten på is så jag kunde fokusera på att maximera tiden där!
I samförstånd med repan så gav dom oss en sen utcheckning kl 18:00 och tillåtelse att spendera kvällen i loungen då vi hade ett sent flyg

Verkligheten va att vi hade ett extremt tidigt flyg kl 07:55 till Singapore och valde att sova så nära flygplatsen som möjligt.
Bemötandet på Doubletree i Jakarta va något över det vanliga, conciergen hade full koll på vad både jag och sambon hette under hela vistelsen och tilltalade oss med namn så fort vi möttes, imponerande! Gissningsvis hjälpte statusen till en aning.
Så sista timmarna på Doubletree spenderades i loungen med
@aruba1 och sällskap, mycket vin och öl och gott snack!
När loungen stängde så begav vi oss till Ibis Styles Jakarta Airport för att slagga där sista natten, inte mycket att hänga i julgranen men fyllde sitt syfte exemplariskt, billigt och extremt smidigt att ta sig till flygplatsen på morgonen.
Frågade killen i repan hur det är att beställa grab på morgonen han sa att det kunde vara väldigt långa väntetider och svårt, han tyckte jag skulle boka en taxi via dom för 60k IDR.
Förstod att det va skitsnack så när vi vaknade beställde vi en grab på väg ner till repan och skulle checka ut, stod bilar redo runt hörnet och va där på en 5 minuter.
Om jag inte minns fel så tog det 4 minuter från det vi hoppade in i bilen till att vi stod utanför terminalen och totalt 10 minuter innan väskorna va på bandet och vi incheckade och klara från att vi åkte.
Smidigt!
Sen var det bara styra kosan mot Plaza Premium loungen, något som chockade mig som jag inte kände till innan va att Singapore hade en egen lounge inne i loungen.
Trevlig liten oas, men va ganska mycket folk mot slutet då det gick två stycken Singaporekärror med bara en timmes mellanrum om jag inte minns fel.
Planet som hade äran att ta oss till Singapore från Jakarta va den 15 år gamla 777an 9V-SWP
Första gången ombord på en SQ 777a, det va riktigt tufft att promenera genom firstkabinen, funderade på att göra en 'self upgrade'!
Kan detta va den bästa stolen som finns på shorthaul i business?
Slutdestinationen va ju inte Singapore utan Kuala Lumpur den här dagen.
Flighten landade på 1h17min men blev ändå lite sena in.
MEN, mellanlandar man på Changi och flyger business så blir det... Ja ni gissade rätt Champagne!
Fick även bli en macka, har för mig att jag inte åt något på flighten mellan CGK-SIN.
Sen vidare mot KL med SQ114, dagen till ära var där en 8 år gammal 737-800 med regnr 9v-MGK som skulle utföra flighten.
Hade tyvärr oturen att inte få testa nya 737-Max stolen som jag gärna hade gjort!
Predeparture drink, tyvärr ingen champagne på hela planet överhuvudtaget, inte ens i luften, SKANDAL!
Hotellet vi hade valt att bo på i KL va ett av dom lite billigare Hilton hotellen för att sänka snittkostnaden, ett garden inn med det korta namnet "Hilton Garden Inn Kuala Lumpur Jalan Tuanku Abdal Rahman South"
Självklart låg det ett 'North' bara 30meter bort, man fick se några människor göra en walk of shame när man stod utanför entrén
Helt ok rum/hotell för 450:-/natten!
Världens sämsta dusch, allt vatten hamnade såklart på utsidan...

Ett av skälen till att vi valde att besöka KL igen efter vi va här för 4år sen va att vi bodde på Traders och dom hade den godaste drinken sambon någonsin druckit, en basil smash.
Så det första vi gjorde efter vi kastat av oss väskorna va att ta en grab till Traders och åka upp till takbaren/poolbaren.
Tror ni den fanns kvar? Självklart inte!
Vi tog varsin drink ändå och sen drog vidare till Bukit Bintang för lite middag och öl på stan!
Dagen efter va vi lite sega då vi lyckats "pruta" till oss bättre än happy hour priser på biran hela kvällen på ett ställe när det va dags att kika Kalmar-AIK!
Den femte beställningen så ville han inte ge oss ens happy hour priser utan sa att nu va det normal taxa som gällde, skam den som ger sig, jag va i gasen och hade självförtroende, även denna gång blev det rabatterat bättre än happy hour!

Troligen en scam för att få turister som en själv att känna att man gjort en bra deal, men jag va nöjd så alla blev säkert nöjda!
Vi började med en lunch, den berömda indiska måltiden i ett hål i väggen som sedan skulle sänka mig som om jag vore Floyd Patterson och min äggrätt med kycklinglever va Ingo Johansson!
Efter lunchen blev det textilmuséum och promenera runt i kvarteren i närheten!

Vad som hände sen är numera historia och vi pratar inte om vad som hände natten mellan den 7-8e Augusti 2023.
Fortsättning följer...