Senaste nytt

SAS Travel Cash

Välkommen in i värmen hos oss andra nördar...
Första steget att bli en nörd är att skriva sitt första inlägg. :D

Jag använde det i höstas till och från men för mig fungerar det sådär.
Jag är säker på att jag saknar en hel del poäng och det är inte aktiverat med hemsidan eller mobilen än trots otaliga försök och samtal så jag har lagt ner allt strul som tillkommer med Cash.
Men det är ju ett komplement och det blir några extra poäng för oss som inte kan få ett CC. :)

Jag tycker att Santanders (fd GE Money Bank) kort med sparränta är en bättre deal. Inga avgifter för kortet, Mastercard, 12 fria uttag i bankomat per år (även utomlands) inga valutaväxlingspåslag och 0,5% ränta på insatta pengar.
Jag använder också mitt Santanders för kontantuttag utomlands. För att undvika dyra kreditkostnader brukar jag göra en inbetalning strax innan resa. Skillnaden mellan insättning och kontantuttag utomlands utbetalas till mitt konto (helt utan kostnader och valutaväxlingspåslag).

Men detta låter smidigare, tyvärr hittar jag ingen inf. om detta på Santanders site. Du har ingen länk?

Last edited:
Kunde varken logga på online eller via hemsidan och ringde supporten och fick svar att det är problem. Fixas senare idag "senast i början av nästa vecka".

Jag är less på TC och kommer att be om en värvning till AMEX premium inom kort. *suck*

Kunde varken logga på online eller via hemsidan och ringde supporten och fick svar att det är problem. Fixas senare idag "senast i början av nästa vecka".

Jag är less på TC och kommer att be om en värvning till AMEX premium inom kort. *suck*
Var precis desamma för mig, väldigt dåligt att dom har stora tekniska problem och inte pushar ut någon information till kort innehavare som har balans på kontot.

Håller med ovanstående. Efter att ha testat travel cash under några veckor är jag trött på det. Ska dra ut pengarna som är kvar. Tänker använda skandia banken som också dom ger 5 poäng per 100kr spenderade i SEK.

Insåg att man kan ladda kortet direkt via Trustly med EUR/DKK/NOK (om jag förstod det rätt). Då får man Trustlys valutakurs som är väldigt bra.
Jag la precis in en överföring på 1 euro och imorgon får jag se om det dyker upp på SEK-kontot eller EUR-kontor.

Toppen