Senaste nytt

SAS Travel Cash

Jag har använt mitt kort frekvent sedan jag fick det. Och överföringarna från mitt bankkonto till kortet (tar normalt någon minut) har aldrig krånglat fören i torsdags då jag överförde pengar och de har fortfarande inte dykt upp på kortet! Visserligen kan det ta upp till två bankdagar, så jag avvaktar. Gällande poängen så har dessa börjat rulla in som det ska.

Jag upplever också samma problem med överföringarna, senaste veckan har det ibland tagit 1-2 dagar. Eftersom det inte är något kreditkort, så står man där ibland utan pengar på kortet

Jag har 2st överföringar sen 13jan som inte har kommit fram,allt jag hör från kundtjänsten är (bort)förklaringar att Trustly som medlar allt detta har problem osv. nästa säger att problemet ligger hos travelcash men vad vet jag!!!

Du bör kunna se att du har gjort en transaktion från din bank.
Ring till SAS Travel Cash kundtjänst, påpeka att de har tre alternativ:

1; Pengarna kommer in på ditt Travel Cash konto inom en timme.
2; Pengarna kommer in inom 24 timmar till din vanliga bank. Be att få lite bonuspoäng som plåster på såren.
3; Din jurist hör av sig till SAS och SAS Travel Cash samt att press kommer att få ta del av uppgifterna om hur Travel Cash missköter förtroendet att handskas med kundernas pengar. Säg också att det finns andra flygbolag som mer än gärna uppskattar dina pengar och erbjuder dig sina tjänster. Dessutom kommer fler resenärer följa ditt mönster som inser att deras småsummor om 300-1000kr som inte har förts över så som de ska. Det blir dyrt för SAS och dålig publicitet.

Jag kan garantera att kundtjänst kommer bli väldigt tillmötesgående och det i bästa fall kommer in lite tröstpoäng oavsett om de väljer alternativ 1 eller 2. Alternativ 3 ser de som ytterst besvärande och kommer att undvika på alla sätt de kan.

Hej Smuffe!
Tack för trösten men allt utom jusristen har jag redan tagit med dem men inget händer,förstår inte att/hur dem behandlar folk

Jag förstår din frustration eftersom jag har riskerat att bli blåst av andra företag.
Så fort jag nämner ordet jurist när de inte vill samarbeta eller nå en lösning genom bortförklaringar så ger jag de olika alternativ, inte att kräva för mycket och bete mig som en idiot, utan sakliga skäl och alternativ där det sista alternativet är att jag låter "mina jurister" återkomma och ta det hela till Tingsrätten där massmedia har möjlighet att rapportera om ärendet.
Hittills har vi kommit fram till bra lösningar där de inte riskerar att bli uthängda eller ruinerade och jag har i bästa fall fått en liten rabatt som plåster på såren.
Jag har blivit nöjd och de har blivit nöjda.

Självklart sker detta när jag vet att jag har rätt, exempelvis om ett företag har ändrat användarvillkor utan mitt godkännande, ändrat i avtal som jag ej har valt eller på annat sätt brutit mot kontrakt eller som i ditt fall, snillat bort mina pengar.

Jag upplever också samma problem med överföringarna, senaste veckan har det ibland tagit 1-2 dagar. Eftersom det inte är något kreditkort, så står man där ibland utan pengar på kortet

Men då har du alltså lyckats fått in pengar på kortet efter den 14:e februari? Jo du är tyvärr inte ensam om att stå där med kortet i läsaren. Dock så har jag backup med mitt vanliga bankkort, men det är ändå pinsamt.

Toppen