Senaste nytt

SAS startar ny linje till Seoul 12 september 2025!

Hur menar du? Jag får det till ca 14h via HEL och ca 14h via CPH.
Inte "via CPH".

Unserved routes från Köpenhamn beskriver vilka rutter som utgår från CPH och som inte har någon direkt-linje. Dvs beskriver till stor del efterfrågan på O/D CPH-ICN.

Att resa direkt CPH-ICN med SAS nya linje tar 11:35. Att resa CPH-HEL-ICN med Finnair är nu schemalagt 15:20.

Hemresa 13:20 vs kortaste byte Finnair erbjuder 16:55

Så drygt 3,5 timmar snabbare jämfört med kortaste dyraste bytet via HEL (inte fullt mina höftade 4-6), en skillnad som troligen är attraktiv för en del av de befintliga kunderna på rutten.

Varför låter man maskinen stå i över fem timmar på marken i ICN och kosta pengar? Är det så mycket anslutningar att vänta in, eller begränsningar på slottar?

Jag kan gärna sitta i ekonomi, vid nödutgång säte och använda mitt diamond kort.:D
Då är det bara att sätta igång och boka - award platser i ekonomi finns (dock bara som SkyTeam award dvs 45'000 poäng ena vägen istället för 30'000)
1732810339641.png

Varför låter man maskinen stå i över fem timmar på marken i ICN och kosta pengar? Är det så mycket anslutningar att vänta in, eller begränsningar på slottar?
Att komma till CPH mellan 2 och 4 på morgonen är nog inget alternativ. Den kommer få stå i Köpenhamn lika länge i så fall då första flighterna från CPH longhaul går runt lunch.

Toppen