Senaste nytt

SAS startar ny linje till Seoul 12 september 2025!

Att komma till CPH mellan 2 och 4 på morgonen är nog inget alternativ. Den kommer få stå i Köpenhamn lika länge i så fall då första flighterna från CPH longhaul går runt lunch.
Det är väl i och för sig bättre för bolaget att flygen stående länge på hemma bas än ute i världen.

Men att komma mellan 2 och 4 på morgonen är uselt. Dubbelt upp för transit passagerare när i princip allt på flygplatsen är stängt (om ens terminalerna är öppna så är allt inne på dem stängt)
 
Det är väl i och för sig bättre för bolaget att flygen stående länge på hemma bas än ute i världen.

Men att komma mellan 2 och 4 på morgonen är uselt. Dubbelt upp för transit passagerare när i princip allt på flygplatsen är stängt (om ens terminalerna är öppna så är allt inne på dem stängt)
Se det positivt, de kan försena utresan med 6h och ändå avgå i tid på flighten tillbaks.

Ungefär samma som ARN/OSL till New York, planet står länge på marken i New York innan hemresa.
 
Inte "via CPH".

Unserved routes från Köpenhamn beskriver vilka rutter som utgår från CPH och som inte har någon direkt-linje. Dvs beskriver till stor del efterfrågan på O/D CPH-ICN.

Att resa direkt CPH-ICN med SAS nya linje tar 11:35. Att resa CPH-HEL-ICN med Finnair är nu schemalagt 15:20.

Hemresa 13:20 vs kortaste byte Finnair erbjuder 16:55

Så drygt 3,5 timmar snabbare jämfört med kortaste dyraste bytet via HEL (inte fullt mina höftade 4-6), en skillnad som troligen är attraktiv för en del av de befintliga kunderna på rutten.
Jag tänkte slarvigt och utgick från att ARN var den intressanta mätpunkten :)
 
Toppen