Är detta inte räknat från rakt sträck på kartan dock? Föreställer mig att pga Ryssland så blir det längre till ICN pga omväg.
Hur menar du? Jag får det till ca 14h via HEL och ca 14h via CPH.Ingen insikt, men CPH-ICN var top-3 på unserved routes 2023
En direktlinje kan kanske konkurrera bra med alternativet via HEL, som är en 4 till 6 timmars omväg?
Finnair flyger söder om Ryssland i båda riktningar.Flyger rutten norr eller söder om Ryssland?
Inte "via CPH".Hur menar du? Jag får det till ca 14h via HEL och ca 14h via CPH.
Gissningsvis för den inte ska landa mitt i natten och transitpax ska behöva sitta och frysa på CPHVarför låter man maskinen stå i över fem timmar på marken i ICN och kosta pengar? Är det så mycket anslutningar att vänta in, eller begränsningar på slottar?
Då är det bara att sätta igång och boka - award platser i ekonomi finns (dock bara som SkyTeam award dvs 45'000 poäng ena vägen istället för 30'000)Jag kan gärna sitta i ekonomi, vid nödutgång säte och använda mitt diamond kort.![]()
Att komma till CPH mellan 2 och 4 på morgonen är nog inget alternativ. Den kommer få stå i Köpenhamn lika länge i så fall då första flighterna från CPH longhaul går runt lunch.Varför låter man maskinen stå i över fem timmar på marken i ICN och kosta pengar? Är det så mycket anslutningar att vänta in, eller begränsningar på slottar?